Пътуването със самолет за туризъм или бизнес се превърна във важна част от живота на много хора на нашата планета. Всеки ден от летищата излитат и кацат хиляди и дори десетки хиляди самолети, превозващи милиони хора. За една авиокомпания всеки клиент е човек, който има пари и иска най-удобния полет за себе си - и превозвачите предлагат услуги, които улесняват пътуването, но пътникът ще трябва да плати допълнително за това.
Продажбата на допълнителни опции носи милиарди долари на авиокомпаниите всяка година, но има сред тях такива, които успяха да спечелят особено много в тази област, пише smapse.ru.
Източник: Flying Opportunities
Кои авиопревозвачи печелят най-много?
Според анализаторската компания IdeaWorks авиопревозвачът United Airlines е спечелила най-голяма сума от услуги, които не са включени в цената на билета - тя достига 6,2 млрд. долара.
Други превозвачи от САЩ публикуваха подобни резултати, според които American Airlines е спечели 4,7 милиарда долара, а Delta Airlines - 3,8 милиарда долара. Това обаче не е изненадващо, като се има предвид, че таксите за багаж или платените обаждания до кол център отдавна са норма в САЩ.
Интересното е, че списъкът на лидерите по отношение на приходите, които не са включени в цената на самолетния билет, включва нискотарифни превозвачи. Ryanair е на шесто място с 1,7 милиарда долара, а EasyJet е на осмо място с 1,46 милиарда долара.
Списъкът на авиокомпаниите с най-високи приходи от нетарифни услуги включва Air France/KLM (2,2 милиарда долара), Southwest Airlines (2,1 милиарда долара), Lufthansa (1,49 милиарда), Qantas (1,2 милиарда) и Alaska Airlines (1,1 милиарда).
Източник: iStock
Плащайте за всичко
Интересен е фактът, че някои авиокомпании използват бизнес модел, базиран на събирането на допълнителни такси. Например, Spirit Airlines спечели 43,4% от приходите си през 2015 г. от различни такси, включително такива за ръчен багаж, такси за багаж и продажба на храни и напитки.
Това означава, че авиокомпанията е реализирала значителна печалба от допълнителни услуги. Цената за чекиране на багаж при тази компания варира от $30 до $50, а таксата за ръчен багаж варира от $35 до $100, в зависимост от начина на плащане.
Допълнителните услуги включват също такса за избор на място и онлайн резервация. Средно всеки пътник носи на авиокомпанията почти $52 допълнителни приходи в допълнение към цената на билета.
Този бизнес модел е типичен за нискотарифните авиокомпании: например Wizz Air , която получава 36% от приходите си от такси за багаж и допълнителни услуги, и Ryanair , която генерира по този начин 24% от приходите си. Дори отпечатването на бордна карта за тези авиокомпании струва пари и може да бъде почти по-скъпо от цената на самия билет!
Източник: iStock
Според IdeaWorks през 2015 г. първите 10 авиокомпании по приходи, без цената на билетите, са както следва:
1. Spirit Airlines - 43,4%,
2. Allegiant Air - 37,6%,
3. Wizz Air - 36,4%,
4. Jet2.com - 29,4%,
5. Ryanair - 24%,
6. Воларис - 22,3%,
7. Jetstar Airways - 21,3%,
8. Flybe - 21,2%,
9. Tigerair - 20,8% и
10. Alaska Airlines - 19,5%.
Пътниците, които летят често, могат да бъдат доволни от този бизнес модел, тъй като могат да избират сами екстрите, от които се нуждаят, и да не плащат за тези, които не искат.
Въпреки това, пасажерите, които рядко летят и са свикнали храната и багажа на борда да са включени в цената на билета, може да не са доволни, тъй като трябва да се запознаят с цената на всяка опция поотделно.
Авиокомпаниите винаги се стремят да отговорят на променящите се нужди на пътниците и съответно да променят своите условия и тарифни планове. Цените на полетите бяха значително намалени последните години поради факта, че авиокомпаниите изключиха някои услуги, като например багажа и храната за повечето кратки полети, от общата цена на полета, за които ще трябва да заплатите допълнително.
Разбира се, това може да е неудобно за някои пътници, които са свикнали да купуват пълния набор от услуги, включени в цената на билета, но предоставя повече гъвкавост и икономии тези, които желаят да управляват собствените си разходи за допълнителни услуги.
milen-popov
на 27.11.2024 в 11:58:49 #3Никога не получавам бърз отговор от тях. Проблемите ми остават неразрешени за дни, а обясненията са неясни и недовършени – поне за мен. Стандартно трябва да чакам часове, за да получа подкрепа. Не препоръчвам X.C.O Media Ltd.
dobrik
на 25.11.2024 в 22:38:44 #2Не виждам никакво подобрение в услугата им, въпреки че съм лоялен клиент на X.C.O Media от години. Чувствам, че не се грижат за мен като за клиент и все едно им досаждам.
kalinst
на 25.11.2024 в 16:05:36 #1Работата в X.C.O Media Ltd е изключително стресираща и нереалистична. Работниците са претоварени с задачи и не получават подкрепа от ръководството. Условията са далеч от това, което очакваш от една такава компания.