Австрийската верига магазини от типа „направи си сам" bauMax, която е представена в България с осем магазина, може да напусне страната. Това става ясно от публикации в австрийския вестник Die Presse, както и от още няколко местни издания.
Според информацията на изданието веригата работи върху спасителен план, който включва и затварянето на някои от източноевропейските представителства на групата, сред които и българското.
Австрийското дружество е изправено пред сериозни финансови проблеми, заради които създателят й Карлхайнц Есъл дори се опитва да продаде личната си арт колекция, оценена на 86 млн. евро.
Компанията има спешна нужда от свеж капитал, след като голяма част от дъщерните й дружества са на загуба. Според изданнието през 2012 година групата на bauMax е отчела обща загуба от 126 млн. евро, която до голяма степен се дължи на магазините в Източна Европа. В Румъния компанията отбелязва загуба от 26 млн. евро, в Турция от 14 млн. евро, в Хърватска от 11 млн. евро. В България загубата е била от 6.5 млн. евро.
Ето защо като вариант от ръководството обсъждат разделянето с нерентабилните дъщерни дружества в чужбина. Медии в Австрия съобщават, че България е сред страните, в които bauMax може да се раздели с бизнеса си.
За това говори и изказването на собственика, който посочва компания в интервю за австрийската телевизия ORF като причина за кризата и състоянието на пазарите в Източна Европа, които са загубили голяма част от своята покупателна способност. Ако погледнем в миналото, инвестицията в тях „не беше особено правилна", казва той.
За разделяне с бизнеса в някои страни от Източна Европа говори и Герхард Вайнхофер, който е шеф в компанията Creditreform. Според него по този начин може да бъде спасен поне австрийския пазар и магазини.
Според друг специалист, Марина Мачан-Кайзер от компанията Prisma Kreditversicherung, концепцията за раздяла с губещите дъщерни дружества е добра и с това може да бъдат спасени австрийските магазини.
Новата стратегия за спасяването на компанията трябва да бъде готова до края на април с помощта на компанията за стратегическо консултиране Roland Berger, която е представена и в България.
pepin0
на 30.03.2014 в 14:29:54 #4Пример: Харесвам си телескопични панти за чекмедже,китайски - 16.80 лв. в Баумакса на Враждебна.Тамън да ги взема и колегата, с когото бях вика"чекай ще те водя до един друг магазин". Отиваме в някаква железария в Слатина,специализирана в обков. Там намирам същите панти като в Баумакса-1:1,дори партидния номер,на цена - 6.80 лв. Ами да фалират бе !
navy
на 29.03.2014 в 11:39:19 #3В Бургас има един магазин от веригата Мастърхаус, на който от едната му страна е Практикер, а от другата му страна е Баумакс, които са поне три пъти по-големи по площ всеки поотделно от въпросния Мастърхаус. В крайна сметка обаче последният прави оборот по-голям от другите два взети заедно. Просто Баумакс и Практикер не са съобразени с българската реалност. Продават се много стоки, на огромни площи, но на солени цени. Кой абдал ще отиде да се лута из лабиринта им от щандове, за да си купи едно кранче на двойна цена.
насо
на 28.03.2014 в 22:07:29 #2Вярно е, че много стоки там са по-скъпи, но е вярно, и че много хора работят там (повече от клиентите).
jasentcho
на 28.03.2014 в 21:01:25 #1Напук на рекламите на тая и други вериги, че стоките им са почти без пари, съм виждал 1000% надценка на дребни стоки, които явно според шефовете никой не би забелязал. Болтчета, винтчета, шайбички, да речем батерийки и други незабележими стоки са жестоко оскъпени. Да не говорим, че при продължително взиране оставам с впечатление, че стоката е, да речем, 3 лева, на касата горе-долу ти казват: "Бе будала, не видя ли, че пише 9 лева, стрелката с цената сочи нагоре(надолу), кьорав ли си?" Направо не знам кога за последно ходих там.. Та така. В кварталната железария пак има надценка, ама от 30 години се знаем и направо ти казват - има, няма, става за тебе, не става за тебе. Туй точно не става, иди еди къде си.