Сякаш не чак толкова отдавна беше времето, когато американските изпълнителни директори гледаха на Китай като на страна на възможностите. Тези времена обаче сякаш са безвъзвратно отминали. След години на възходящ растеж, някои от най-мощните американски технологични корпорации започнаха да се плъзгат силно надолу във втората по големина икономика в света, на фона на новата реалност за правене на бизнес там, пише Business Insider.
Пекин започна да води политика на свръхнационализма. Съответно, настроенията към западния бизнес се влошиха. И така местните компании надигнаха глава като нужни алтернативи и всичко това създаде една опасна за спечелване на потребителите. Стигна се до там, че американските компании, които някога вярваха в бляскавото си бъдеще на китайския пазар, трябваше да научат много болезнен бизнес урок.
Източник: Wikipedia
Битката за технологично надмощие
Достатъчно е да погледнем само към технологичния сектор, за да видим колко тежко е положението на американските компании в Китай. Apple се бори да вкара нови iPhone в джобовете на китайските потребители, докато данните от Counterpoint Research показват, че продажбите са се сринали с 24% през първите шест седмици на годината.
Междувременно Tesla претърпя огромен спад в доставките от своята гигафабрика в Шанхай миналия месец с 60 365 превозни средства, съобщи Bloomberg. Това е с 16% по-малко от доставките през януари и с 19% по-малко от същия месец на миналата година, показват данните на Китайската асоциация за леки автомобили.
Нетните продажби на Apple в Китай може да са намалели с 13% през последните три месеца на 2023 г. спрямо предходната година, но те все пак са генерирали приходи от $20,8 милиарда. Колкото до Tesla, тя все пак не е единствената компания за електрически автомобили, която е попаднала в забавяне на продажбите. Но проблемите сигнализират за едно бързо плъзгане надолу за две от най-големите американски компании в Китай.
Проучване на Counterpoint показва, че продажбите на мобилни телефони Huawei са се покачили с 64%, докато продажбите на iPhone са спаднали с почти една четвърт. В случая на Tesla, по-широкото забавяне на пазара на електромобили, което започна миналата година, вероятно ще бъде усетено силно тази година, заради по-малкото продажби като цяло. В по-широк план обаче спадът и за двете американски компании, както и за много други, е знак, че битката на Китай със САЩ за технологично надмощие става все по-сериозна.