У нас се пие много бира (около 500 млн. литра годишно по данни на НСИ - втората най-популярна напитка след водата), но не са много тези от нас, които са приготвяли пиво в домашни условия. Затова и малцина си дават сметка, че подборът на качествени малц и хмел не е достатъчен за топ резултат. За хубавата бира е нужна хубава и чиста вода.

По същия начин, едно огромно производство може да има най-новото оборудване, но няма как да се нарече "модерно", ако не разчита на чиста и възобновяема енергия. Доказва го най-старата бирена марка на пазара в България.

"Каменица" с широкото си портфолио е един от главните играчи в индустрия за около половин милиард лева. Компанията е сред водещите в международната група на Molson Coors в много аспекти, включително - в прехода към по-устойчиво развитие. Това става и с помощта на доставчика "Токи", който предоставя 100% енергия от ВЕИ.

Последно повикване за абонатите, които искат да плащат по-евтин ток

Последно повикване за абонатите, които искат да плащат по-евтин ток

До 10 юни 2021 година небитовите потребители, които притежават или ползват обекти, присъединени към мрежата за ниско напрежение, имат право да изберат от кого да купуват ток

Малко цифри

Хладилните витрини в магазините трудно дават представа за мащаба на бизнеса на "Каменица" - не е лесно човек да си представи 1,148 млн. хектолитра (един хектолитър са 100 литра - б.р.), а толкова компанията продава само в рамките на 2022 г.

Мениджърът "Корпоративни въпроси" в "Каменица" Стелияна Митрева прави полезно сравнение: "Ако превърнем това количество продадена бира в кенове от по 500 мл. и ги наредим едно до друго, бихме направили една пълна обиколка на Екватора".

Стелияна Митрева

Източник: Каменица

Стелияна Митрева

Това количество излиза от пивоварната на компанията в Хасково - една от най-модерните в групата на Molson Coors. Тя се простира на площ от около 126 000 кв.м и е в състояние да произвежда по 64 000 литра бира в стъкло, кен, кег и пластмасови бутилки в час.

"Зелени заедно"

е общ проект на Money.bg и Webcafe.bg, който обръща внимание на екологичните тенденции - както в ежедневието на всеки от нас, така и в бизнеса.

Научете повече тук:

zelenizaedno.bg

Над 250 са пряко заетите във веригата на доставките и работата на завода.

С разум за ресурсите

Когато производството ти е толкова мащабно, не е трудно да се появят проблеми, свързани с прахосването на ценни ресурси - а това струва скъпо както на компанията, така и на природата.

По думите на Митрева в случая темата за устойчивото развитие е важна за служители, партньори, клиенти и инвеститори и затова на международно ниво Molson Coors следва стратегия, която се прилага с измерими резултати и в България.

Снимка 639355

Източник: Каменица

"Технологиите, които днес променят нашия бизнес, са свързани с намаляване на въглеродния ни отпечатък, повишаване на процента на използваната енергия от възобновяеми източници и въвеждане на методологии, които ни позволяват да вървим към оползотворяване на отпадните продукти", подчертава тя.

Пивоварна "Каменица" откри първия етап от голям фотоволтаичен парк в Хасково - за 3 млн. лева

Пивоварна "Каменица" откри първия етап от голям фотоволтаичен парк в Хасково - за 3 млн. лева

Toвa e и пъpвият coлapeн пapĸ в пoдoбeн мaщaб в гpyпaтa нa Моlѕоn Сооrѕ нa глoбaлнo нивo

Истински "зелена" енергия

Една от важните стъпки в стратегията на компанията е внедряването на възобновяеми енергийни източници: "От началото на 2022 г. компанията закупува само "зелена" енергия". Прави това в партньорство с "Токи". Освен това, "Каменица" има изграден фотоволтаичен парк на територията на своята пивоварна в Хасково, който генерира 30% от необходимата за оперирането на завода електроенергия. Това е и първият соларен парк в подобен мащаб за Molson Coors в Европа.

Според мениджъра "Корпоративни клиенти" от страна на енергийния доставчик Людмила Великова такъв тип решения не са просто инструмент за подобряване на имиджа и привличане на нови клиенти и инвеститори: "Заради дългосрочните прогнози за понижаване на цените на ВЕИ технологиите и произвежданата от тях енергия, компаниите могат значително да намалят разходите си, а в някой случаи и да постигнат оптимизация на разходите и по-добра устойчивост на бизнеса си".

Людмила Великова

Източник: ТОКИ

Людмила Великова

От екипа на "Токи" посочват като свои предимства както своите опит и лидерска позиция във ВЕИ индустрията, така и фокуса си върху иновациите. Компанията инвестира в развитието на модерни технологии за анализ и планиране и пълна дигитализация на предлаганите услуги, като всички процеси по управление на доставките и разходите за електроенергия са достъпни и за клиентите онлайн.

"Бизнесите, които мислят в посока спестяване на енергиен ресурс започват да изискват от нас като търговци и все по-иновативни решения при доставката на енергия. Тези решения са свързани както с "озеленяването" на енергийния микс, така и с използването на смарт технологии. Именно затова усилията на целия ни екип са насочени ексклузивно в тези две посоки, като целта ни е да споделяме и предаваме ползите от тези разработки и с нашите клиенти", допълва Великова.

Един амбициозен проект

За "Токи" работата с различни по мащаб компании не е нещо ново. Проектът с "Каменица" обаче прави предизвикателствата международни: "Националната разпознаваемост не е толкова голямо предизвикателство, колкото принадлежността на компанията към консорциум, който присъства в държави от цял свят - това поставя още по-високи стандарти във връзка с енергийната обезпеченост на компанията".

По думите на Великова работата с пивоварния гигант е затвърдил убеждението "колко е важно да поддържаш връзка с клиента през цялото време, а не само в предварителните разговори и при подписване на договора, като тази връзка включва и споделянето на информация и опит, свързани с пазара на електроенергия и неговите регулации. Енергийната индустрия претърпява драстична трансформация, а от взетите решения сега, зависи дали енергийните нужди на компаниите ще са адекватно гарантирани и дали ще постигнат желаните финансови и устойчиви предимства. Затова екипът на "Токи" влиза и в ролята на доверен консултант в прехода към въглеродно неутрален бизнес за своите клиенти.

Стелияна Митрева от "Каменица" споделя: "В тяхно (на "Токи") лице намираме достоен и надежден партньор, на когото можем да разчитаме за подкрепа в различни ситуации".

Снимка 639357

Източник: Каменица

А ситуацията за бизнеса е не просто различна, а качествено нова - живеем във време, в което крупните производства не просто могат, а трябва да се развиват благодарение на, а не за сметка на природата. Така отново се връщаме към началото - без чиста вода и чиста енергия няма как да имаме в чашата си хубава бира.

"Зелени заедно" показва добрите примери и важните съвети - всичко, което трябва да знаем по пътя към по-природосъобразно съществуване, работа и правене на бизнес. Проектът се осъществява с подкрепата на Кауфланд България, UniCredit Bulbank, Cargotec, RÖFIX, Insaoil, GreenPoint Logistics, Toki.bg, Инвестбанк, BILLA България.