Вековният вестник на Хонконг South China Morning Post (SCMP) е цяла институция в Азия. Както повечето традиционни медии в света обаче, и той се сблъсква със сериозни предизвикателства при реализирането на печалби, докато публикува броевете си на хартиен носител.

За разлика от повечето старомодни средства за масова комуникация, азиатският вестник е намерил модерно решение на проблема в истинския смисъл на думата, съобщи Quartz.

Вчера издателят на медията SCMP Group обяви, че купува MyDress.com - базиран в Хонконг сайт за онлайн пазаруване на дрехи. Въпреки наименованието на домейна, което се превежда „моята рокля", фирмата предлага облекла "fast fashion" (бързата смяна на дизайна на дрехите, за да бъдат в крак с модните тенденции) както за жени, така и за мъже от редица различни производители в Китай.

Издателството ще купи 56,7% от двугодишния моден търговец. За сделката вестникът ще похарчи 5,1 млн. долара.

Компанията планира да използва придобивката за „разширяване в интернет пространството на ценната верига съдържание-общност-търговия", с което да отключи нови възможности за приходи", заяви главният изпълнителен директор на SCMP Group Робин Ху.

Вероятно това означава, че ще бъдат включени артикули от MyDress.com в онлайн статиите на вестника с линкове към модния сайт.

SCMP Group има дялове и в регионалните версии на лайфстайл списанията Esquire, Elle, Elle Men и Harper's Bazaar.

Някога South China Morning Post е бил смятан за най-доходоносния вестник в света за читател. Медийната група, която бе притежавана от Рупърт Мърдок до 90-те години, отчете през 1997 г. нетна печалба от малко над 200 млн. долара спрямо днешната им стойност.

С навлизането на технологиите обаче печатната дейност на вестника се срина за сметка на онлайн версията му.

Сериозните вестници отдавна са субсидирани от „по-малко сериозни" медии. Така например печалбите от реклама в T Magazine на New York Times компенсират загубите на по-новинарско насоченото списание Sunday. Преминаването директно към продажбата на стоки на читателите обаче е голям скок за South China Morning Post.