Акциите на Ford Motor Co. се покачиха до най-високото си ниво от пет години насам, след като автомобилният производител представи осъвременена стратегия за електрификация на по-голямата част от гамата си и за подсилване на бизнеса си с ванове и пикапи, пише The Wall Street Journal.

Американската компания планира да повиши инвестициите в разработка на електромобили до $30 млрд. до 2025 г., с около една трета повече от направената през миналата година прогноза. Увеличението на разходите се дължи на плановете на Ford да започне да произвежда собствени батерии, включително в два бъдещи завода в САЩ в партньорство с кирейската SK Innovation Co.

Мениджърите прогнозираха пред инвеститорите, че очакват 40% от общите продажби на компанията да бъдат изцяло електрически автомобили до 2030 г. Ford планира да повиши и приходите от продажби на автомобили и услуги на търговските си клиенти с две трети, до $45 млрд., до 2025 г.

Акциите се покачиха с 8,7% до $13,92 — най-високото им ниво до средата на 2016 г.

Представената в сряда стратегия отразява трите основни приоритета на главният изпълнителен директор Джим Фарли, който пое поста през октомври: електрически автомобили, дигитални услуги и засилване на бизнеса с държавни и корпоративни клиенти.

Фарли заяви още, че увеличеният брой електромобили ще повиши възможността на компанията да предлага нови услуги, включително автономно шофиране, което ще генерира допълнителни приходи на абонаментна база и ще засили връзката между компанията и клиентите.

"Не става въпрос просто за електромобили, а за дигитални автомобили", каза той.

Новата стратегия ще повиши и маржа на Ford. До 2023 г. се очаква оперативният марж да достигне 8%, от около 4% през последните години.