Няма да сгрешим, ако кажем, че все още малко български компании ориентират своя растеж към чуждестранните пазари. Дали поради липса на икономическа смелост, дали поради задоволяване с нуждите на местните потребители, много бизнеси у нас предпочитат да фокусират своето развитие върху българския пазар.

Не такъв обаче е случаят на най-голямата спедиторска компания в България - "Гопет Транс". Със 146 милиона евро приходи през 2019 година и 400 служители компанията успява не само да стане номер 1 в страната, но да започне и своята експанзия навън. В момента дружеството оперира на 6 пазара, има над 5 хиляди клиента и придвижва годишно над 120 хиляди пратки.

Визитка на "Гопет Транс":

Създадена: 1995 година

Приходи: 146 милиона евро

Клиенти: 5 000

Служители: 400

Доставени пратки: 120 000

Пазари: 6 (България, Румъния, Гърция, Полша, Испания и Турция)

Пътят към успеха

Дружеството започва своята дейност преди 25 години и оттогава следва една простичка формула: "От самото си създаване се стремим да бъде разпознаваема компания тук на Балканите и да осигурим надеждни партньорства на нашите клиенти", казва регионалният директор на "Гопет Транс" Мариела Белитова пред камерата на предаването Money.bg.

Тя обаче дава много видим резултат:

"За България през последните 5-6 години сме най-голямата компания по пазарен дял и оборот. В Румъния сме в топ 10, набираме сила и в Полша, като имаме офиси също така в Гърция и Испания. Нашата цел е да бъдем клиентски ориентирана компания и оттук идва нашата стратегия къде в Европа да се развиваме и да отваряме нашите офиси", казва Белитова.

Последният пазар в портфолиото на компанията

Компанията има много ясна цел да расте навън и затова внимателно подбира всяка своя следваща локация. Следващата спирка, за която мениджърът разказва първо пред камерата на предаването, е Истанбул.

"Определяме потенциала на тази страна като голям. Знаете, че Турция е една от най-развитите държави в транспортния сектор в Европа. Това ни дава възможност да използваме турския автопарк и да обслужваме нашите клиенти както в самата страна, така и на изток от нея", обяснява Белитова избора си за ново представителство на компанията.

Докато навлиза в Турция, "Гопет транс" отваря и първия си регионален офис в България. Той е планиран да бъде във Варна, но по стечение на обстоятелствата е отворен първо в Добрич:

"Заради COVID ситуацията ние го отворихме временно в Добрич, но в близките 2-3 месеца ще се преместим във Варна. Варна е стратегическо местоположение за контейнерните услуги, които предлагаме на клиентите си. От друга страна имаме и доста голям съществуващ бизнес там", казва Мариела Белитова.

Тук е мястото да се каже, че "Гопет Транс" има едно голямо предимство пред повечето си конкуренти - оперира с всичките 4 вида транспорт - сухопътен, железопътен, морски и въздушен. Ето защо и морската ни столица е толкова ключова локация за дружеството.

Първо на Изток, после на Запад

Плановене на компанията обаче не спират до тук. Мениджърът на дружеството споделя пред екипа на предаването, че има планове за насочване "на запад" и по-конкретно - към германския пазар. "Това е залегнало в нашата стратегия. В първите 10-15 години ние искахме да бъде разпознаваем надежден партньор на Балканите, а сега нашата цел е да се превърнем в разпознаваем партньор в Европа и средно голяма европейска компания", казва още Мариела Белитова.