Три години след като спря линиите си до някои гръцки острови, най-голямата авиокомпания за бюджетни полети в Европа Ryanair търси нови възможности за разрастване на пазара.
Така през миналата седмица тя обяви разкриването на три нови хъба в южната ни съседка, а тази стъпка дойде като поредното доказателство за все по-големия интерес към Гърция след най-голямата криза в историята на авиоиндустрията.
Ирландското дружество не е единственото, което залага на възстановяването на гръцкия пазар през това лято, като редица негови конкуренти показват нарастващ интерес към страната, пише местното издание Kathimerini.
Гръцките авиолинии Aegean пуснаха 7 нови линии и ще удвоят предлаганите полети между Лондон и най-желаните гръцки дестинации през това лято.
Конкурентът ѝ Sky Express също увеличава броя на предлаганите пътувания до различни честа в Гърция от чуждестранни летища в Белгия, както и в Кипър. Същите действия предприеха и компании като British Airways, Air France-KLM и Qatar Airways.
Според анализаторите през тази година туристите ще се насочат повече към пътувания на къси разстояния до по-сигурни дестинации, което нарежда Гърция сред най-желаните за планиране на лятната почивка. В резултат на срива в търсенето на полети на дълги разстояния, много от авиокомпаниите се насочват към пътуванията на близо.
Те увеличават предлаганите места в самолетите, пътуващи до Гърция, а вътрешния пазар също расте с увеличаващите се полети на местната Aegean.
"Свързването на нашите летища с дестинации в чужбина чрез директни полети винаги е бил ключов фактор за растеж. Настоящата ситуация ни доближава още повече до тази цел", посочва Йоргос Вилос, който е директор "Развитие" във Fraport Greece.
Компанията управлява 14 регионални аерогари в страната. По неговите думи туристите търсят директни полети на къси разстояния през тази година.