Шведската корпорация в модната индустрия H&M планира да удвои броя на магазините си по цял свят, за да се справи със сериозната конкуренция в продажбата на дрехи на онлайн магазините като Amazon, съобщава Bloomberg.

„Мисля, че ще имаме 7000, 8000 магазина или дори повече”, коментира изпълнителният директор на компанията Карл-Джоан Персон. „Не сме си поставили за цел да се превърнем в номер е, но все пак продължаваме експанзията си”, допълва той.

H&M ще успее да увеличи броя на търговските си обекти до този размер в следващите четири до осем години. Заложената за тази година цел е те да нараснат с 10 до 15 на сто.

Действията на шведската компания дойдоха, след като гигантът в интернет търговията Amazon обяви, че ще пусне собствена модна марка. В същото време собственикът на бранда Zara – Inditex потвърди, че ще инвестира повече средства в онлайн продажбите.

Тази седмица от H&M обявиха най-големия спад в печалбата си за последните пет години на фона на силния долар и по-ниските цени на продуктите им в Азия.

Индикаторът преди облагане с данъци е с 29% надолу до 3,27 милиарда крони или 400 милиона долари за последното тримесечие до края на февруари.