От години българите купуват автомобили след като гледат ревюта онлайн и търсят определени модели в сайтове за продажба на автомобили. Така купуването на кола "втора ръка" се превръща в дълъг процес, който в по-голямата си част протича онлайн. Единствената част от покупко-продажбата, която не може да се извърши онлайн, тъй като България е една от малкото държави с изискване продажбата на автомобил да става пред нотариус. Освен това купувачът на автомобил трудно може да бъде убеден, че взима автомобила, който иска без да го види на живо.
Иновативната платформа Сazam е на път да превърне покупката на автомобил "втора ръка" в изцяло онлайн изживяване. От компанията виждат възможност чрез този модел да решат проблемите на българския купувач на употребявани автомобили.
"Единственият проблем, когато купуваш автомобил от автокъща е, че не си сигурен в това, което получаваш - не можеш да го тестваш, не знаеш на колко километра", коментираха от компанията.
За да гарантират повече сигурност на купувачите от Cazam предоставят всички възможни защити: възможност автомобилът да бъде върнат в 14-дневен срок; има фабрична или удължена гаранция; всеки автомобил е проверен през системата DEKRA; има проверена история и доказан произход; има валидни ГТП, Каско и ГО застраховки; идва с доставка до избран адрес.
Към момента наличността от автомобили на сайта е ограничена поради технически дейностти, но през следващата седмица ще бъдат добавени още 100 коли, а до края на годината на платформата ще има наличност от над 300 автомобила.
Най-често това са автомобили, взети на оперативен лизинг от големи компании от цяла Европа. Като за момента на платформата са качени единствено, автомобили, собственост на компанията. Инвестицията за подобен автопарк възлиза на над 10 милиона лева, за това от компанията обмислят варианти за привличане на инвестиции и изследват вариант с листване на BEAM пазара.
"Опитваме се да намерим дилъри, които използват най-добрите търговски практики за препродажбата на употребявани автомобили, които отговарят на критериите", уточняват от компанията, допълвайки, че подобни автомобили също могат скоро да се появят на платформата.
Cazam е платформа за търговия с коли на възраст между 3 и 5 години. Ценовият клас, към който компанията е таргетирана е между 45 000 и 50 000 лева. Тъй като в случая става въпрос за скъпи автомобили в началото от компанията ще се стремят да субсидират маржа на печалбата си и той ще бъде доста по-малък от стандарта, който на този пазар е между 8 и 10%.
Доставката на автомобила се извършва до 3 дни, като плановете на компанията са да съкратят този срок до 48 часа.
Cazam дава възможност и за дългосрочно наемане на автомобил
Докато в наемът е предпочитания начин за ползване на автомобили в развитите държави в България все още това не е така. За това от иновативната компания предоставят на клиентите си и възможност да наемат автомобил. Наемът е с минимален срок от 6 месеца и се плаща предварително с една наемна вноска, авнасово, която и представлява и депозит.