Пандемията на новия коронавирус има "драматичен" ефект върху начина, по който хората използват приложенията за запознанства, пише BBC. За това свидетелстват данни на може би най-известната такава апликация Tinder. По думите на главния изпълнителен директор на компанията Ели Сейдман огнищата на вируса и мерките за блокиране са донесли хем големи позитиви, хем донякъде и негативи за платформите за онлайн запознанства от рода на Tinder.

От една страна, изолацията води до засилване на ангажираността на потребителите. Тенденция се отчита и при други подобни приложения.

За периода на карантината е регистрирана рекордна активност. На 29 март, неделя, потребителите на Tinder са направили 3 милиарда слайпвания (интеракции) по целия свят. Това на практика означава, че 3 милиона души са харесали човека отсреща в рамките на 24 часа - най-големият брой взаимодействия, отчитан някога на ден.

Само във Великобритания чатове за ден са се повишили с 12% между средата на февруари и края на март.

Акциите на Match Group нараснаха с 3,5% заради добрите тримесечни резултати

Акциите на компанията, управляваща Tinder, нараснаха с 3,5% заради добри тримесечни резултати

Приложенията за запознанства на компанията увеличават потребителите си

Наблюдава се "драматична промяна" в показателите за поведение, които обикновено са стабилни, коментира още Сейдман.

Въпреки застояването вкъщи и търсеното на повече онлайн социализация, икономическото въздействие от блокирането означава, че хората ще имат по-малко пари за харчене. А това не е толкова добра новина за Tinder, защото апликацията е безплатна и разчита само на приходи от премиум абонаменти.

"Прогнозите за безработицата в САЩ са трудни за изчисляване. Много съм загрижен за това, което се случва икономически на нашето общество и влиянието, което ситуацията ще окаже върху огромна част от нашите клиенти", казва г-н Сейдман.

Tinder е изтеглен повече от 340 милиона пъти от пускането на приложението през 2012 година. Но по-голямата част от приходите на компанията идват от едва 6 милиона абонати, които плащат за "златната" услуга. А темпото, с което приложението вдигаше броя на онези "скъпоценни потребители, които всъщност плащат", от блокирането досега само намалява.

Данните на компанията показват, че новите регистрации за премиум членство започват именно с облекчаването на мерките за блокиране. Можете буквално да видите завръщането на щат по щат, след като хората започнаха да излизат и блокирането да се разхлабва, допълни директорът на компанията.

Снимка 480456

Източник: iStock

Други платформи, които предлагат безплатна регистрация, също забелязват подобни тенденции по време на блокирането.

Видяхме скок в активността. Мачовете (харесванията между потребителите) нараснаха с 15%, а броят на изпратените съобщения - с 10%, но също така забелязваме по-малко желание за заплащане на пакети, обяснява Чарли Лестър, който е експерт в сферата на запознанствата към платформата Inner Circle.

Според Сейдман ще бъдат необходими около две или три финансови тримесечия, за да се види пълното икономическо въздействие върху Tinder, тъй като мащабите на глобалната криза все още не са ясни.

Всъщност блокирането и кризата ще отговори на далеч по-голям въпрос, а именно дали популярността на виртуалните запознанства, включително видео срещите, е тук, за да остане, след като физическите срещи с непознати станат все по-трудни.

Платформи като eHarmony, OKCupid и Match отчитат голям ръст на видео срещите през платформите.

Към момента Tinder не предлага такава услуга, а само чат, в който потребителите комуникират и евентуално се разбират за среща. Но компанията планира да въведе своя собствена функция за видео запознанства през юни, обяснява още Сейдман.

Услугата за видеообаждания ще работи при двойна политика за приемане и отказ, така че и двете страни да могат да се съгласят с нея или съответно да я отхвърлят, както е до момента с харесванията (мачовете). Услугата ще бъде безплатна и подкрепена от екип от модератори.

Кои приложения изненадаха класациите през 2019 година?

Кои приложения изненадаха класациите през 2019 година?

За 5 години приложенията за запознанства са увеличили десетократно приходите си

По думите на директора на Tinder наблюдаваните от началото на блокирането промени в начина, по който хората комуникират и се срещат, просто са ускорили генерационната промяна, която компанията вече проследява във фокус групите си.

Той посочва и че сега вече се наблюдава ръст на най-малките възможни потребители - 18-годишните. Те за разлика от техните предшественици от 2012 година например, са пораснали, потопени в приложенията за социални медии, и виждат този виртуален свят като нещо съвсем естествено. Сейман обясни и че днес подрастващите не свеждат сърфирането в Tinder само до организирането на физическа среща, това за тях е нов вид преживяване, онлайн преживяване.

Поради тази причина компанията работи върху превръщането на Tinder в по-малко място за просто организиране на срещи офлайн, а в по-голяма платформа или място за онлайн комуникация и интерактивност, целяща запознаване с хората отсреща.

В заключение Сейдман обобщи новото мото на компанията, насочено към "младата реколта" от потребители, а именно че възприема техния виртуален живот като толкова важен, колкото и социалният им живот във физическия свят.

А днес, в свят на изглеждащото безкрайно социално дистанциране, може би това ново мото трябва да бъде насочено (и възприемано) до известна степен и към други възрастови групи от потребителите не само на този тип приложения.

Снимка 480457

Източник: iStock