От забавление за приключенци с хипарски дух към модерна алтернатива на пренаселените курорти – къмпинг почивките в световен мащаб се промениха сериозно през последните години. Българската платформа Karavani.bg свързва търсещите и предлагащите услуги в сферата на алтернативния туризъм, като през последните месеци тя първо привлече 100 000 лв. от фонд за рисков капитал, а след това – и 120 000 лв. от микроинвеститори.

Амбицията на екипа е за международна експанзия и подобряване на продукта, който в момента е водещ на българския пазар.

Какво представлява?

Към момента karavani.bg предлага места за настаняване на 120 локации, сред които са над 50 къмпинга. Базата включва 185 каравани, бунгала, кемпери, куполни къщи и др. Стандартно една резервация е за между 4 и 6 човека, което означава, че платформата има възможност да осигури почивка сред природата на хиляди хора.

Работим с почти всички къмпинги, собственици на каравани, компании и локации, които отдават бунгала, кемпери в цялата страна и не само – по този начин превърнахме Karavani.bg в платформата с най-богат избор за потребителите, когато става въпрос за устойчив туризъм и почивка сред природата“, подчертава пред Money.bg основателят и изпълнителен директор на платформата Николай Неков.

Къмпингуването става все по-приятно и луксозно: Кой и при какви условия почива на къмпинг у нас?

Къмпингуването става все по-приятно и луксозно: Кой и при какви условия почива на къмпинг у нас?

Защо расте броят на посетителите на морски къмпинги

Тя улеснява процеса по избор и безопасно резервиране на място за алтернативна почивка. Има и редица функционалности, които потребителите са свикнали да виждат при търсенето на хотелско настаняване – улеснено анулиране, отстъпки, възможност за съдействие от екипа на сайта.

Снимка 608028

Източник: iStock

По думите на Неков през 2022 г. над 120 000 души са посетили платформата, като това е повече от четворен ръст, а началото на 2023 г. е с още по-добри резултати, което се измерват и в четири пъти повече ранни резервации в сравнение с година по-рано.

През тази година платформата ще има и международни проекти. Така, от една страна, ще се работи за по-добра видимост на платформата за потребителите от Великобритания, Нидерландия и Румъния, а от друга – ще има партньорства с локации в съседните на България страни, защото „любителите на свободата по време на почивка у нас започват все по-често да търсят и локации в региона“.

Къмпингът като работно място

„Почивката на каравана дава свободата да прекараш ваканцията си сред природата, да имаш една чудесна почивка със семейството и приятелите си при всички необходими условия или пък да преместиш офиса си навън, точно на няколко крачки от морето. Ако преди години почивката в къмпинг беше основно за приключенци, то сега може да отговори на очакванията на много по-голям спектър от клиенти. Затова и все повече избират почивка на каравана с гледка към морето вместо висок клас хотел“, коментира основателят на Karavani.bg.

Снимка 608026

Източник: iStock

Това се вижда и в трите групи потребители на платформата, които Неков наблюдава през последните два сезона. Сред тях и в момента има млади авантюристи, които търсят свобода и възможност за парти и екстремни спортове, но също така има семейства с деца, за които са важни контактът с природата и почивката. Все повече през последните години стават тези, които съчетават почивката на каравана с дистанционната работа – понякога за цяло лято.

Снимка 608024

Източник: iStock

Последното изглежда като индивидуално решение на дадени служите или фрийлансъри, но Неков и екипът му виждат истинска b2b ниша за алтернатвния туризъм – и я разработват. „Виждаме много позитивни реакции от редица компании, които включват къмпингуването и карваните в допълнителните преживявания на служителите си. Това основно са големи компании, както и компании, свързани с технологичния сектор и този на иновациите – работодатели, които са отговорни към служителите си и с мисъл за тяхното здраве, work/life баланс и които искат да изградят по-голяма връзка и да подобрят ефективността на екипите си. Това са също и компании, които имат в корпоративната си култура опазването на околната среда и които се грижат за това да бъдат „зелени“ и устойчиви“, обяснява той.

Какво предстои?

През миналата година Karavani.bg привлече 100 000 лв. от фонда за рискови инвестиции Innovation Capital. Преди дни компанията се похвали и със 120 000 лв. от микроинвеститори, събрани в рамките на проекта Karavani.bg Investment Club. Николай Неков обяснява, че са избрали този подход, защото искат да създадат общност около проекта, която да прерасне в „цялостна екосистема от услуги“.

Събраните средства ще се използват за подобряване на платформата и нейните чуждоезични версии, но също така и за развиване на лоялна програма и на допълнителни функционалности за собствениците на каравани и бунгала с цел да могат да персонализират по-добре своите предложения.

Снимка 608029

Източник: karavani.bg

Предвид бързото развитие на компанията, планираме и следващ инвестиционен рунд, който ще е отворен както за фондове и микроинвеститори, така и за нови инвеститори, които искат да станат част от общността ни“, допълва Неков.

Общите тенденции на пазара са за двуцифрен скок на резервациите, 15-процентов ръст в средните цени на обектите и все така силен интерес към комбинацията от почивка и работа сред природата.

Кемпер или каравана: какво трябва да знаем преди покупка

Кемпер или каравана: какво трябва да знаем преди покупка

Какви са тенденциите и какво трябва да знаем преди покупка? Пред Money.bg говори Александър Василев, управител на вносителя "Хидролифт" МК

Целите на Николай Неков и Karavani.bg също са далеч от скромни: „През сезон’22 се превърнахме в най-голямата платформа за резервация на каравани у нас, целта ни е през 2023 г. да се затвърдим като водещата дигитална платформа за туристическия сектор в България. Успоредно с това, имаме амбицията през 2024 г. да конкурираме пазара в региона“.

Това вече не звучи като забавление, а като сериозен бизнес.