Веригата за бързо хранене KFC влиза в битка с антибиотиците в пилешкото месо. Собственикът на KFC американската компания Yum Brands планира да ограничи употребата на веществото в продукта, което прави веригата една от големите компании, присъединили се към войната срещу опасните резистентни бактерии, пише Reuters.

KFC дава на своите доставчици на пилешко месо срок до края на 2018 година да спрат да използват антибиотици, които са важни за хуманната медицина.

Политиката се прилага в рамките на веригата за бързо хранене в САЩ и нейните 4 200 ресторанта, които се снабдяват с месо от около 2 000 домашни птицеферми.

Около 70 на сто от антибиотици, жизненоважни за борбата с инфекции при хората, се продават за използване в производството на месо и млечни продукти. А в същото време медицински изследователи изразяват опасения, че прекалената употреба на тези лекарства могат да намалят тяхната ефективност в борбата с болестите при хората.

Миналата година около 14 000 американски ресторанта на McDonald's спряха да предлагат на клиентите си пиле с антибиотици, считани като важни за хуманната медицина, а крачката на компанията постави и останалата част от индустрията да се насочи към подобни мерки.

"Припознаваме това като все по-нарастваща загриженост към общественото здраве", коментира ръководителят на KFC за САЩ Кевин Хокман пред агенцията.