Google получава почти 50% от приходите си от мобилна реклама от устройства, които работят с операционната система на Apple - iOS, пише 9toMac. Затова и интернет гигантът има интерес да запази позицията си на търсачка по подразбиране на всички iPhone и iPad в света.
През 2014 г. Google плати 1 милиарда долара на Apple. Според проучване на компанията Bernstein за 2017 г. сумата ще набъбне до 3 милиарда долара.
Така сделката се оказва доста доходоносна и за Apple, като се изчислява, че плащането от Google е около 5% от общата печалба на гиганта.
Тъй като благодарение на търсенията от устройства на Apple Google получава близо половината от приходите си от мобилна реклама, компанията също едва ли ще се откаже от сделката, въпреки че търсачката е най-популярната и много от потребителите ще използват нея, дори и гигантът от Купертино да въведе промени.
Възможно е обаче и голям дял от тях да използват това, което Apple им предложи и да забравят за Google, коментира Bernstein.