Последният Airbus A380 излезе от завода и днес ще бъде предаден на новия си собственик — дубайската Emirates, пише BBC.
Моментът е исторически. Най-големият пътнически самолет в историята ще продължи да лети, но дългосрочното му бъдеще остава неясно. Моделът бе анонсиран през далечната 1990 г. и той бе европейският отговор на Boeing 747.
Emirates, които притежават приблизително половината от всички A380 днес, ще продължат да го използват още много години. Но редица други авиокомпании спряха да летят с него, а част от приземените заради пандемията самолети от модела няма да полетят никога повече.
В стандартната си конфигурация A380 превозва 545 пътника, но този брой може да бъде увеличен до 853. Той има четири двигателя, с които може да вдигне във въздуха допълнително тегло от 560 тона.
През 90-те се смяташе, че големите летища по света ще започнат да се задръстват заради увеличения въздушен трафик. Което пък ще създаде пазара за огромни самолети, които да могат да превозват повече пътници.
Първият полет на A380 бе през 2007 г., но по това време бъдещето му вече бе мрачно. Докато инженерите на Airbus се бореха с предизвикателствата, Boeing тихо произведе версии на икономичния си 777, които предлагат изминаването на по-дълго разстояние. И разработваше 787 Dreamliner.
787 направи огромна крачка напред що се отнася до технологията на двигателите. И резултат бе самолет, който бе далеч по-ефективен и евтин за употреба. Заедно с A350 на Airbus, пуснат няколко години по-късно, той промени пазара.
В сравнение с тях A380 бе скъп за покупка и употреба. Резултатът е, че европейската компания успя да продаде едва 251 модела и моделът се превърна във финансов неуспех.
Но благодарение на него Emirates успя да изгради огромна мрежа от дълги полети, което ѝ помогна да се превърне в една от най-големите авиокомпании в света.
За другите авиолинии моделът не донесе такъв успех. Запълването на толкова места бе трудно, а с идването на пандемията почти всички A380 бяха приземени. Макар че някои отново планират да ги използват, други като Lufthansa и Air France се отказаха от гиганта завинаги.
Това повдига въпроса какво ще се случи с неизползваните самолети. На теория, те могат да летят още десетилетия, но пазарът втора ръка за такива големи самолет е почти несъществуващ. Което означава, че те вероятно ще бъдат разглобени и захвърлени на скрап.
Самата Emirates, която притежава 118 броя от модела, смята да ги използва през следващите две десетилетия.
katerina11
на 30.12.2021 в 01:06:16 #4Аз работех за него, откровен женкар, нищо друго не го интересуваше.
kalin77
на 28.12.2021 в 23:57:48 #3Марио Иванов е обучен от едноименните Глобал Маркетс за брокер и понеже няма друго препитание и доход използва наученото за да завлича хора с крупни суми.
jakki
на 28.12.2021 в 14:30:40 #2Марио използва връзките на съпругата си Моника за да си набавя информация за вложители в Уникредит Булбанк. После им звъни с предложение за инвестиций.
darinaaa
на 23.12.2021 в 04:11:03 #1Извършва значителни по размер измами – многократно е викан и задържан в службите. Профилът му е на социопат, който обича жените и прави всичко възможно да си набави средства посредством финансови измами. Марио е бил на разпити в СДВР много пъти като срещу него има много досъдебни производства.