Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще разглежда в открито заседание дали компанията за ваучери за храна "Идънред България" АД нарушава законодателството в сектора след жалба срещу нея, която е подадена от конкурента му "Томбоу-България" ООД.
От съобщението на КЗК става ясно, че предполагаемите надушения са свързани с осъществяване на стопанска дейност, в противоречие с добросъвестната търговска практика, която уврежда или може да увреди интересите на конкурентите. А също и с продажбите на стоки и предлагане на услуги на вътрешния пазар в значителни количества за продължителен период от време на цени, по-ниски от разходите за производството и реализацията на стоките, съответно от разходите за реализацията на услугите, с цел нелоялно привличане на клиенти.
В позиция до Money.bg от Edenred казват следното: "Идънред България категорично отхвърли твърденията на конкурента си и предостави на КЗК доказателства, че през изследвания 5-годишен период е спазвало конкурентното законодателство, съобразявало се е с правилата и принципите на добросъвестната търговска практика и не е въвеждало в заблуждение относно предоставяните от дружеството стоки и услуги. Идънред няма никаква изгода, нито възможност за продължителен период от време да предоставя продуктите си под себестойност. Пазарът на ваучери за храна е силно конкурентен и динамичен, а при обществените поръчки, които са обект на настоящото производство, изпълнителите се променят всяка година, така че твърденията за изкривяване на конкуренцията са напълно несъстоятелни."
Идънред България е част от групата на световния лидер в предплатените корпоративни решения Идънред. Групата на Идънред се има над 50 г. история и присъствие в 45 страни по света, у нас компанията присъства от 18 години. Партньорската мрежа на компанията в България включва над 10 хил. търговски обекти и заведения за хранене, които приемат ваучери и карти, увеличавайки оборота си и печелейки нови клиенти.
Томбоу България е създадена 1992 г., получава лиценз за Оператор на ваучери за храна през 2004 г. и става част от международната "UP Group" (бившата Groupe Chèque Déjeuner) през 2014 г.
Пазарният дял на компанията през 2023 г. е 25%. Портфолиото ни от клиенти включва 3500 работодатели и над 200 000 потребители, които използват ваучерите на компанията.
Социалната придобивка под формата на ваучери за храна е търсен и все по-често прилаган метод, който притежава многобройни предимства както за работниците, така и за компаниите. Посредством ваучери за храна работодателят може да предостави на своите служители допълнение към месечната работна заплата. Когато то е в размер до 200 лв., работодателят и служителят са напълно освободени от данъци и осигуровки върху него. Законовите изисквания, които трябва да са изпълнени, за да могат да бъдат раздавани ваучери за храна, са следните: сключен трудов договор между компанията и служителя и получаване на ваучери за храна от всички служители, притежаващи към настоящия момент трудов договор с компанията.
Съществува и друг вид ваучер - за безплатна храна служители, работещи в предприятия със специфичен характер и организация на труда. Според изискванията безплатната храна трябва да бъде на стойност от поне 2 лв на ден, а тонизиращите напитки - не повече от 1 лв на смяна. Работодателят може да определи хранителните продукти и напитки, които могат да се закупят от служителите. Този вид ваучери са изцяло освободени от данъци и осигуровки, без лимит на месечната сума.