Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще разглежда в открито заседание дали компанията за ваучери за храна "Идънред България" АД нарушава законодателството в сектора след жалба срещу нея, която е подадена от конкурента му "Томбоу-България" ООД.

От съобщението на КЗК става ясно, че предполагаемите надушения са свързани с осъществяване на стопанска дейност, в противоречие с добросъвестната търговска практика, която уврежда или може да увреди интересите на конкурентите. А също и с продажбите на стоки и предлагане на услуги на вътрешния пазар в значителни количества за продължителен период от време на цени, по-ниски от разходите за производството и реализацията на стоките, съответно от разходите за реализацията на услугите, с цел нелоялно привличане на клиенти.

В позиция до Money.bg от Edenred казват следното: "Идънред България категорично отхвърли твърденията на конкурента си и предостави на КЗК доказателства, че през изследвания 5-годишен период е спазвало конкурентното законодателство, съобразявало се е с правилата и принципите на добросъвестната търговска практика и не е въвеждало в заблуждение относно предоставяните от дружеството стоки и услуги. Идънред няма никаква изгода, нито възможност за продължителен период от време да предоставя продуктите си под себестойност. Пазарът на ваучери за храна е силно конкурентен и динамичен, а при обществените поръчки, които са обект на настоящото производство, изпълнителите се променят всяка година, така че твърденията за изкривяване на конкуренцията са напълно несъстоятелни."

КЗК разреши на "Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп" да придобие мажоритарен дял в "Медицински Център Америмед"

Лидерът на пазара със здравни застраховки придобива медицински център в София

КЗК даде "зелена" светлина на сделката

Идънред България е част от групата на световния лидер в предплатените корпоративни решения Идънред. Групата на Идънред се има над 50 г. история и присъствие в 45 страни по света, у нас компанията присъства от 18 години. Партньорската мрежа на компанията в България включва над 10 хил. търговски обекти и заведения за хранене, които приемат ваучери и карти, увеличавайки оборота си и печелейки нови клиенти. 

Томбоу България е създадена 1992 г., получава лиценз за Оператор на ваучери за храна през 2004 г. и става част от международната "UP Group" (бившата Groupe Chèque Déjeuner) през 2014 г.

Пазарният дял на компанията през 2023 г. е 25%. Портфолиото ни от клиенти включва 3500 работодатели и над 200 000 потребители, които използват ваучерите на компанията.

Социалната придобивка под формата на ваучери за храна е търсен и все по-често прилаган метод, който притежава многобройни предимства както за работниците, така и за компаниите. Посредством ваучери за храна работодателят може да предостави на своите служители допълнение към месечната работна заплата. Когато то е в размер до 200 лв., работодателят и служителят са напълно освободени от данъци и осигуровки върху него. Законовите изисквания, които трябва да са изпълнени, за да могат да бъдат раздавани ваучери за храна, са следните: сключен трудов договор между компанията и служителя и получаване на ваучери за храна от всички служители, притежаващи към настоящия момент трудов договор с компанията.

Производителят на млеката "Данон" в България ще бъде придобит от собственика на "Мое Твое Наше"

Втора голяма сделка променя млекопреработвателния сектор в страната

Един от лидерите на пазара напуска страната

Съществува и друг вид ваучер - за безплатна храна служители, работещи в предприятия със специфичен характер и организация на труда. Според изискванията безплатната храна трябва да бъде на стойност от поне 2 лв на ден, а тонизиращите напитки - не повече от 1 лв на смяна. Работодателят може да определи хранителните продукти и напитки, които могат да се закупят от служителите. Този вид ваучери са изцяло освободени от данъци и осигуровки, без лимит на месечната сума.