Китайската компания Lenovo Group, най-големият производител на компютри в света, предупреди, че ще се наложи да повиши цените на продуктите си, ако митническите тарифи в САЩ се увеличат, съобщи Reuters .
Информацията предизвика спад в котировките на акциите на компанията с 6,5% до най-ниското им ниво от два месеца насам.
Предупреждението на Lenovo на фона на нарастващата несигурност на бизнеса, заради търговската война на САЩ и Китай, постави под съмнение перспективите за продажби на компанията и отне блясъка от по-добрите от прогнозните тримесечни резултати. Стабилните продажби на компютри през последното тримесечие помогнаха на Lenovo да увеличи печалбата си повече от два пъти.
Президентът Доналд Тръмп заяви тази седмица, че ще отложи до декември налагането на допълнително 10% мито за продукти, произведени в Китай, включително таблети и преносими компютри, но все пак ще наложи мита на настолните компютри от септември.
"Цените на дребно за продукти като PC и смартфони ще нарастват, ако митническите тарифи (на САЩ) се увеличат", каза президентът на Lenovo Янг Юанкин.
Според него, изнасянето на производството от Китай, за да се избегнат американските мита, също ще доведе до повишаване на цените на продуктите, въпреки че световното производство на Lenovo дава гъвкавост на компанията при извършване на корекции и тя остава ангажирана с Китай.
Световният пазар на персонални компютри нарасна с 1,5% през второто тримесечие на т.г., след като регистрира спад в две последователни тримесечия. Заплахите от повишени мита на САЩ за китайски стоки подтикнаха някои производители да доставят предварително продуктите си, смятат наблюдатели.
Lenovo се очерта като най-големият победител в изненадващото възстановяване на световния пазар на компютри през второто тримесечие. От компанията заявиха, че тя има рекорден 25,1% пазарен дял през тримесечието.
От Lenovo отбелязаха също, че са най-бързо растящият производител на персонални компютри в Топ 5, а подобрената продуктова комбинация.
Приходите на подразделението за персонални компютри и смарт устройства на Lenovo нараснаха с 12%, докато мобилното й бизнес подразделение отбеляза 9% спад в продажбите. Бизнесът с компютри и смарт устройства генерира повече от три четвърти от общите приходи на групата, които нараснаха с 5%.
Чистата печалба на Lenovo достигна 162 милиона долара през тримесечието, докато анализаторите очакваха 154 милиона долара, по данни на Refinitiv. Приходите на компанията нарастват до 12,51 милиарда долара, в съответствие с прогнозите.