Резките промени на цените на суровините затрудняват германските производители на шоколадови изделия в усилията им да поддържат ниски цените на продуктите си, съобщава ДПА, цитирана от БТА.

За тях е сложно да предвидят цената на съставките като какао, лешници и бадеми. Какаото например поскъпна през юли до най-високото си равнище от четири години, а през август цената му леко се понижи, коментират от Регал.

От компанията за шоколадови изделия "Линд" (Lindt) описват тенденцията като "огромно повишение на цената" на фона на все още силно променливия пазар.Нарастващите цени вече се усещат и от любителите на шоколадовите изделия Lindt в австрийските магазини.

От компанията отбелязват, че през 2015 г. са започнали да прилагат "селективно повишаване на цените на някои продукти". Но посочват също, че успяват донякъде да запазят цените, като повишават производствената ефективност и увеличават продукцията си, за да "абсорбират вдигането на цените на пазарите за суровини".

Конкурентите на "Линд" също обмислят вдигане на цените на продуктите си. Драстичното повишаване на цените на суровините, енергията и логистиката, както и вдигането на заплатите може да доведе до по-високи цени, посочва германската асоциация на сладкарската промишленост (BDSI). Според председателя й Торбен Ербрат въпросът ще бъде решен от конкуренцията.

Мултинационални компании като "Нестле" (Nestle) и "Монделийз" (Mondelez) запазват мълчание по въпроса дали потребителите ще понесат тежестта от по-високите цени.Германският производител на шоколади "Ритер шпорт" (Ritter Sport) обаче ясно изрази безпокойствата си, давайки да се разбере в интервю за в. "Щутгартер цайтунг", че цената може да се повиши.

Мениджърът на компанията Андреас Ронкен отбеляза, че евтиното мляко и захар не оказват толкова голямо влияние, колкото цената на какаото и лешниците.Селскостопанските суровини винаги са се характеризирали с ценови колебания на пазарите по света, тъй като предлагането зависи от метеорологичните условия.

Сушата и лошото време затрудняват предварителното планиране на производителите.Компаниите могат да се застраховат срещу големите колебания в цените на суровините, но това може да се окаже скъпо.

Договорите на производителите на шоколадови изделия с търговските вериги са дългосрочни, което означава, че пазарните тенденции няма да имат незабавен ефект върху цените на шоколада."Ритер шпорт" пое инициативата в свои ръце в усилията си да се освободи от пазарните влияния. Компанията създаде в Никарагуа какаова плантация от 1500 хектара. Първата реколта трябва да е готова до 2017 година, като ог компанията се се надяват да покрият една трета от нуждите си със собствено какао през следващото десетилетие.

"Нестле" обаче не планира своя плантация. "Линд" също няма да произвежда свое какао, но компанията развива по-тесни връзки с доставчици в страни като Гана, където съветва производителите как да повишат производителността си и да избегнат спад на реколтата.

От компанията изтъкват необходимостта от действия, за да се покрие все по-голямото търсене на шоколад, тъй като продуктът става все по-популярен в света.