Гигантът Marriott планира сериозно да стъпи в Азия. И амбициозните планове на веригата включват отварянето на 300 нови хотела в региона до края на 2020 година като така броят на обектите й там ще се увеличи от 700 до 1000.
От компанията се надяват да увеличат присъствието си на "най-вълнуващият и динамичен пазар в света", пише CNN Business, цитирайки търговският мениджър на дружеството Стефани Линарц.
В Китай, който е един от най-важните пазари за Marriott, ще бъдат отворени повече от половината от новите хотели. Веригата планира да заложи сериозно още на Индия и Индонезия.
Въпреки мащабните планове за компанията няма да бъде лесно да спечели клиентите в Азия толкова лесно. Причината е все по-нарастващото присъствие на местните играчи на пазара.
Един от лидерите е най-голямата верига в Индия OYO. Тя увеличава броя на стаите си с по-бърз темп от трите водещи вериги в глобален мащаб взети заедно. Китай е вторият по големина пазар за нея, а в Япония компанията си партнира с гиганта SoftBank.
"До 2023 година искаме да бъдем най-голямата и предпочитана хотелска верига в света", заявяват от OYO.
Преди това обаче от компанията ще трябва да се преборят с Marriott, която преди две години се обедини със Starwood Hotels & Resorts и заедно те създадоха най-голямата хотелска група в световен мащаб.
Сделката направи и българския "София хотел Балкан" част от тази верига. Marriott участва на пазара у нас с още един бранд - Design Hotels, като столичния Sense Hotel е част от него.
Междувременно през миналата година от компанията обявиха, че ще изградят и първия хотел в България под марката Marriott. Той трябва да бъде готов до 2020 година, като се очаква да е най-високият хотел в София. Инвестицията в него е в размер на над 110 милиона лева.