Германският автомобилен производител BMW отчете изненадващо повишение в оперативната печалба за третото тримесечие на годината. Силните продажби на европейските пазари успяха да компенсират по-слабото търсене в Китай.
Продажбите в Европа, която е дестинация на над 40% от доставките на компанията, са скочили с 6,9% до 545 062 коли. Затова днес автомобилният гигант да потвърди целта си за надминаване на миналогодишния си рекорд от 2,12 милиона продажби, предаде Ройтерс.
Печалбата преди лихви и данъци е нараснала с 4,3 на сто до 2,354 млрд. евро.
Най-големият производител на луксозни автомобили в света заяви, че все още очаква марж на печалбата в автомобилния сегмент от 8-10% тази година спрямо 9,6% през 2014 г., както и по-високи продажби и печалба преди данъчно облагане.
Базираната в Мюнхен компания обаче изброи купища предизвикателства, които стоят пред нея, включително нарастващата конкуренция в САЩ, авансовите разходи за нови продукти и технологии, увеличените разходи за персонал и забавянето на търсенето в Китай.
„Резултатите са добри, но перспективата занапред изглежда посредствена. Изгледът не предоставя особено значителен оптимизъм и не виждам голяма скорост през 2016 г.", каза автомобилният анализатор Юрген Пипер от Bankhaus Metzler.