Производителите на палмово масло са подложени на натиск в Европа, след като властите окачествиха консумацията на съставката като рискована по отношение на злокачествените заболявания.
Сега обаче индустрията намери съюзник от хранително-вкусовия сектор, а именно в лицето на производителя на Nutella.
Италианската компания за сладкарски изделия Ferrero излезе с публична позиция в защита на съставката, която други хранителни компании в страната бойкотират.
Производителят започва кампания, която уверява обществото в безопасността на нейния водещ продукт, който наброява една пета от продажбите му.
Разпространителят на една от най-известните марки храни и популярно лакомство за децата разчита на палмово масло за гладката консистенция и срока на годност.
В този смисъл други заместители като слънчогледовото масло ще променят естеството на продукта, посочват от Ferrero.
"Направата на Nutella без палмово масло ще произведе по-низш заместител на реалния продукт и би било стъпка назад", коментира мениджърът по покупките на компанията Винченцо Тапелла пред Ройтерс.
Отказът от органичния продукт ще има икономически последици, тъй като е най-евтиното растително масло. То струва около 800 долара за тон в сравнение с 845 долара за слънчогледово масло и 920 долара за рапично масло, което е друг възможен заместител.
Ferrero използва около 185 000 тона палмово масло годишно, а подмяната с други заместители може да струва на фирмата допълнително от 8 до 22 милиона годишно при тези цени.
Европейският орган по безопасността на храните окачестви през май палмовото масло като генератор на потенциално канцерогенни замърсители, когато се рафинира при температури над 200 градуса по Целзий.
Експертите обаче не посъветваха потребителите да спрат да го консумират и обясниха, че е необходимо по-нататъшно проучване за нивото на риска.
"Палмовото масло, използвано от Ferrero, е безопасно, защото идва от прясно изцедени плодове и се обработва при контролирана температура", обясни Тапелла.