Една от най-бързо растящите компании в България - бившата "Алтерко", понастоящем "Шелли груп" обяви планове за ново производство във Виетнам. Така страната ще измести Китай, която от години е традиционният пазар на българския производител на продукти за автоматизация на дома.

Според плановете на "Шелли груп" навлизането във Виетнам ще бъде заедно с китайските им партньори, коментира за Money.bg изпълнителният директор на компанията Димитър Димитров.

Наскоро от дружеството обявиха, че се целят в приходи от 200 милиона евро към 2026 година, след като отчетът за първото тримесечие на тази година показа силен ръст на продажбите и печалбата. Акциите на компанията поскъпнаха с над 24% в последната година, а пазарната капитализация достига 421,2 милиона лева.

Снимка 473121

Източник: Алтерко Роботикс

Засега от компанията отказват да произвеждат у нас заради високите транспортни разходи.

Българската "Алтерко" сменя името си и издава акции за служителите

Една от най-бързо растящите компании у нас сменя името си и издава акции за служителите

Какво ще е новото име?

Предимство на Виетнам е, че е по-близка дестинация до Китай, който остава поне първоначално източник на компоненти. Освен това в България не може да се изгради достатъчно гъвкава производствена структура, която да поеме евентуални проблеми, разказват от компанията.

Новото производство във Виетнам трябва да заработи през 2024 година. Разбира се, ако всимко върви по план.

"Ще се започне с производства на по-прости устройства и постепенно производството ще се разширява, ако всичко върви по план", коментира Димитров.

Той подчертава, че производството във Виетнам е значително по-скъпо от Китай. Освен това има и липса на достатъчно работна ръка, която да е запозната с технологиите и да специализира в производството на такива устройства, но предизвикателството вече е поето и оптимизмът е налице.

На този фон рестриктивната политика на Пекин към представителите на бизнеса не спира.

Българската "Алтерко" отчита над 60% ръст на приходите от продажбата на устройства за дома

Българската "Алтерко" отчита над 60% ръст на приходите от продажбата на устройства за дома

Близо 30 милиона лева за три месеца