"Рано е да говорим за 5G в България", заяви пред журналисти главният изпълнителен директор на Telenor България Джейсън Кинг. Прогнозата му е, че у нас няма да има търговска 5G мрежа до 2022 г.

От една страна, посочи той, към момента няма достатъчно високо потребителско търсене. От друга, все още не са решени множеството административни проблеми, които включват действия на правителството, парламента и регулаторите относно освобождаване на нужния спектър, законови промени за базовите станции и намаляване на таксите за издаване на лицензи, посочи той. За последното вече има знаци от кабинета, но засега няма конкретни решения. Все пак, той посочи относно старта на мрежата, че "може да бъдем изненадани, всичко може да се случи".

В отговор на въпрос за смяната на името на компанията, която бе придобита от чешката PPF през 2018 г., Кинг посочи, че решение се очаква през лятото. Засега всички възможности все още се обсъждат. Те включват удължаване на периода, в който компанията ще ползва името Telenor, както и взаимстване на друга марка от чуждестранен пазар (PPF притежава и O2), или пък съвсем различен бранд. Решението трябва да бъде взето за всички придобити телекоми от Telenor в региона, а не само за България, уточни той.

У нас Telenor отново спечели наградата Best in Test на германската umlaut за най-добра мрежа. Главният технически директор Владимир Радойчич посочи още, че в рамките на месец по време на извънредното положение телекомът е подобрил мрежата на над 100 локации в България.

Той сподели и данни за рекордно потребление по време на извънредното положение и малко преди това. На 8 март, когато бе обявен първият случай на заразен с коронавирус у нас, има 32% ръст на гласовия трафик и 9% на интернет потреблението спрямо предходната неделя. На 13 март, когато бе обявено извънредното положение, телекомът записва рекордно потребление на гласови услуги за 2020 г. На 23 март, когато бяха обявени КПП край областните градове, има исторически рекорд в мрежата на потребление на интернет трафик. В софийското метро пък през април потреблението на гласови услуги намалява с 55%, а на интернет - с 69%.

Telenor отчита и 59% ръст на плащанията през MyTelenor и общо ръст на потребителите на приложението от 17%. Двойно растат и трансакциите в електронния магазин.