През последните години София се опитва да се позиционира като град, където иновациите и новите технологии са добре дошли. Един прост експеримент обаче показва, че тук отново сме наопаки на цяла Европа.
При всичките дискусии около UBER в Европа, София остава единствена столица в рамките на ЕС, където в един момент е можело да се ползва услугата, а сега това не е възможно.
Този вторник в парламента беше проведена дискусия за споделената икономика. Непосредствено след дискусията, в рамките на 10 минути между 17.00 и 17.10 часа, в Институтът за пазарна икономика направи експеримент - използвайки апликацията на UBER, представителите на института извикват кола във всяка една столица в рамките на ЕС.
Резултатът е повече от красноречив - единствено в София услугата на UBER е прекратена и излиза текст "UBERX IS TEMPORARILY SUSPENDED".
В цели 22 европейски столици услугата работи и можехме да повикаме кола - сред тях са Атина, Берлин, Брюксел, Букурещ, Копенхаген, Лондон, Мадрид, Париж, Прага, Стокхолм и др.
В други 5 това не беше възможно, но допълнителна проверка показа, че там услугата никога не е влизала ефективно на пазара, тоест не е била предлагана - това са Валета, Любляна, Люксембург, Никозия и Рига.
Източник: ИПИ
Бакшишо
на 03.07.2016 в 15:16:17 #4Коментарите са на хора живеещи в София и е нормално да не харесват шофьорите на таксита,от които 80 процента са роми
aleksandar-dimchev
на 03.07.2016 в 13:54:54 #3Achrid, тъжно ми е колко е тъжен света, в който живееш...
critic
на 01.07.2016 в 23:30:31 #2Ta дa пoмиcлим лoгичнo и pитopичнo. Koй имa изгoдa дa бъдe зaбpaнeн UВЕR. B UВЕR cи пopъчвaш ĸoлa, cлeдиш ĸъдe e, чeтeш oтзивитe зa шoфьopa, пpиcтигa, чиcтa и ти ĸapa ĸъдeтo cи ĸaзaл. He ти oбяcнявa, чe oт Mлaдocт 1 дo Mлaдocт 2 щe ти cтpyвa ĸoлĸoтo дo Люлин 7 зaщoтo бaĸшишa нe ce paзĸapвa eй тaĸa. Mapшpyтa нa UВЕR ce виждa, ĸaĸтo и пapитe ĸoитo дължиш и тoвa e в бaзaтa дaнни. Имaш peaлнa фaĸтypa и бeлeжĸa eднoвpeмeннo. Bcичĸo e в бaзaтa дaнни. A, и ниĸoгa нe тe e cтpax дa питaш зa ĸлимaтиĸ или тишинa. Ocвeн в cлyчaитe ĸoгaтo шoфьopът тe пoпитa пpъв. A ĸaĸвo ce пoлyчaвa ĸaтo нaeмeш Coфийcĸи бaĸшиш? Πъpвo cлeдиш дaли e cyпepтpaнc или нacepшaнc. Aĸo e чиcтo вътpe блaгoдapиш вce eднo ти e нaпpaвил гoлямa ycлyгa. Πpeцaĸвaнeтo нa ĸлиeнтa e тpъпĸaтa нa cпopтa. Бeлeжĸa? Фaĸтypa? Oтчeтнocт? Oтĸъдe минaл? Moжe дa пoлyчиш няĸoй ypoĸ ĸoлĸo e вpeдeн ĸлимaтиĸa и зaтoвa пo-дoбpe дa дишaмe "чиcтия" Coфийcĸи въздyx в 30-гpaдycoвитe жeги. Cнимĸaтa в тaĸcитo aĸo я имa и aĸo пpиличa нa вoдaчa, тo тoгaвa cитyaциятa e дoвoлнo cъмнитeлнa. Koлeгaтa oтдoлy e тeжъĸ cлyчaй. Дaли e плaтeн бoĸлyĸ или зacпaл мpънĸaч нямa ниĸaĸвo знaчeниe. Eднo e cигypнo. Bceĸи cи зacлyжaвa и тeглoтo и пoлитицитe и ĸopyпциятa и бaĸшишитe.
achird
на 01.07.2016 в 21:08:41 #1... и това показва, че поне в едно отношение нашето правителство си върши работата. В България си има закони и ние всички трябва да ги спазваме. Има си ясен закон за таксиметровата дейност, защо някой трябва да спазват този закон а други не? Кой и как ще следи колко са приходите на един водител на Юбер? Кой и как ще следи колко часа кара на ден? Кой и как ще следи дали той не е пил или употребявал наркотици? Кой и как ще следи в какво състояние е превозното му средство? Аз мразя българските таксиметрофи шофьори - те са арогантни, миризливи и нагли, но това са хора който хранят български семейства, който работят ден и нощ, в делник празник, а Юбер е средство да се убие този бизнес. Не може интресите на една фирма да стоят над закона! Ако Юбер иска да работи в България, да спазва законите, това не е толкова сложно. Между другото - тази статия явява ли се "продуктово позициониране"? Просто риторичен въпрос и нищо повече.