Средната цена на продадените на едро умни телефони през второто тримесечие на 2020 г. нараства с внушителните 10% спрямо същия период на миналата година, показва анализ на Counterpoint Research. Именно през периода април - юни в повечето държави по света все още бяха в сила най-строгите мерки срещу здравната криза, които потопиха продажбите с 23%. Така общите приходи за индустрията намаляват с 15%.

Каква е причината за повишението на цените?

Обяснението е просто: потребителите, които отделят повече за телефон, бяха по-слабо засегнати от икономическата криза, сочи анализът. Продажбите в премиум сегмента намаляват с по-скромните 8% през периода. Подкрепа на тази теория дават и данните за търсенето на продуктите на Apple, най-големият играч в премиум сегмента. Докато продажбите на повечето производителите спадат, тези на iPhone растат с 3%.

От друга страна търсенето на по-евтините модели спада драстично. Най-достъпините телефони обикновено се купуват офлайн, а през периода в повечето страни по света имаше различни мерки срещу кризата. Потребителските настроения също бяха мрачни заради несигурността и семействата с по-ниски доходи избягваха ненужни покупки.

Apple държи лъвския пай от приходите

Сред производителите Apple държи лъвския пай от приходите през периода - 36% от общите, следвана от Huawei и Samsung. Apple прибира и около 59% от печалбата в индустрията.

Huawei (вкл. Honor), благодарение на китайския пазар, отчита най-високия си дял в приходите в историята - 20%. Така за първи път китайската компания Huawei изпреварва Samsung и в обем доставки, и в приходи. Причината е, че моделите на Huawei се търсеха значително в Поднебесната империя заради санкциите, наложени от САЩ, което предизвика вълна на патриотизъм сред китайците. От друга страна Китай влезе първа в икономическата и здравна криза и излезе първа. Малко вероятно е производителят да успее да задържи лидерството си и през следващите месеци.