2020 г. бе най-тежката за продажбите на дребно във Великобритания от поне 25 години насам, след като интернет търговията не успя да компенсира напълно затворените заради пандемията магазини, пише The Guardian.
По данни на British Retail Consortium (BRC) общите продажби намаляват с 0,3% през 2020 г. спрямо предходната година — най-лошото представяне от поне 1995 г., откогато са най-ранните сравними данни.
Общият спад крие разликите — експлозия в продажбите в някои магазини и драматичен колапс в други. Насред общият спад на парите, оставени в кръчми, ресторанти и хотели, продажбите на храни растат с 5,4%. Продажбите на останалите продукти намаляват с 5%.
В същото време интернет търговията бележи ръст, но продажбите на нехранителни продукти във физически магазини се срива с 24%.
Спадът през 2020 г. идва след намаление на продажбите от 0,1% и през 2019 г.Отделни данни, предоставени от Barclaycard, сочат, че потребителските разходи през декември намаляват с 2,3% спрямо същия период на миналата година. Последният месец на годината е най-важният за търговците на дребно.