Заради скандала с платформата за видеа YouTube, разразил се през миналата седмица, стотици големите рекламодатели на компанията замразиха кампаниите си.
И това не е никак добре за бизнеса на сайта, както и за този на собственика й - гигантът Google. Проблемът ще коства доста на едно от ключовите за приходите на IT лидера подразделения - дигиталните реклами.
След разследване на The Times над 250 от големите клиенти на корпорацията отказаха да пускат клиповете си в YouTube. От вестника твърдят в своя публикация, че рекламите на редица компании излизат на видеа, които са с екстремистко или анти-семитистко съдържание.
От края на миналата седмица акциите на Google са поевтинели с над 4%. Това означава, че компанията майка Alphabet е изгубила около 25 милиарда долара от пазарната си капитализация, изчисляват от сайта ReCode.
Още преди няколко дни от американската компания се извиниха и обещаха да се справят с проблемите, като въведат по-сериозен контрол върху видео съдържанието на YouTube.
Няма и съмнение, че от Google ще пристъпят към спешни действия, като се има предвид, че бизнесът с дигитални реклами им е донесъл около 12 милиарда долара през миналата година, твърди анализаторът Нийл Доши от Mizuho Securities.
Според неговите прогнози заради скандала приходите на YouTube през тази година ще намалеят с 10%, а на Alphabet - с под 1%.
Сред брандовете, които бойкотираха платформата, са Heinz, HSBC, L'Oreal, McDonald's, Johnson & Johnson и много други.