Броят на световните брандове, които отказват да пускат свои реклами в платформата за видеа на Google - YouTube, нараства. Редица компании се отказаха от сайта след разследване на The Times.
От вестника твърдят в своя публикация, че рекламите на редица компании излизат на видеа, които са с екстремистко или анти-семитистко съдържание.
Вече над 250 международни корпорации са замразили всички свои рекламни кампании по сключени с Google договори. Първоначално такива действия предприеха само британски компании, но после такива от останалата част на света последваха примера им.
Големи американски марки също обявиха бойкот на гигантът в дигиталната реклама. И според The Times акцията ще ощети със стотици милиони Google.
От нейното ръководство заявиха, че ще предприемат мерки за ограничаването на всички видеа с обидно и екстремистко съдържание.
Business Insider публикува списък с най-големите брандове, обърнали гръб на YouTube:
- Argos
- Aviva
- Havas Group ( PR агенция, чиито клиенти са Dominos Pizza, O2, Royal Mail, BBC, and Hyundai Kia)
- Heinz
- HSBC
- ITV
- L'Oreal
- Lloyd's Bank
- Marks & Spencer
- McDonald's
- RBS
- Sainsbury's
- Tesco
- The Guardian
- Toyota
- Transport for London
- UK Government
- Volkswagen
- AT&T
- Beam Suntory Inc.
- Enterprise
- GSK
- Johnson & Johnson
- Verizon