Една от най-големите икономики в Европа наложи забрана за супермаркетите и големите търговци в страната да продават стоки, които не са от първа необходимост. А това може да се окаже повече от добра новина за американския онлайн гигант Amazon, който в последно време се радва на все по-голям интерес там.
Още през миналата седмица Франция обяви частична блокада, като тя включва затварянето на всички книжарници на нейна територия, въпреки че първоначално големите вериги имаха право да продават такива.
След време при ревизия на мерките френското правителство реши да забрани продажбата на книги, CD-та, DVD-та и други подобни стоки и от големите вериги.
Следващата стъпка беше блокирането на търговията с дрехи, обувки, продукти за красота, играчки, бижута и стоки за дома, тъй като малките специализирани магазини спряха работа.
От цялата ситуация най-големите печеливши изглеждат онлайн търговците, които не са засегнати от ограничения. И въпреки че френското правителство обяви, че ще подкрепи с 100 милиона евро малките местни търговци, които искат да отворят свои интернет магазини, най-големият печеливш вероятно ще бъде Amazon, смятат от Market Watch.
Към 2019 година Amazon отговаря за 9,8% от онлайн продажбите в Европа, според изчисления на платформата Digital Commerce 360.
Това означава, че тя е най-големият интернет търговец на Стария континент, като се има предвид, че тя е лидер във Великобритания, Германия, Франция, Италия и Испания с общо 290 милиона уникални посетители на месец. През март тази година Amazon навлезе на шести пазар в Европа - Нидерландия.