На интервю за работа винаги притеснението е много голямо, тъй като от отговорите, които даваме, зависи дали ще получим желаната позиция. Колкото и да сме подготвени, може да ни бъде зададен подвеждащ въпрос, на който да не знаем, как е най-добре да отговорим.

Пред същото предизвикателство се изправя и настоящият изпълнителен директор на Google, Сундар Пичай. През 2004 г. той се явява на интервю в компанията за поста на продуктов мениджър. За детайлите относно важния за него разговор той споделя пред студенти едва през 2017 г. на лекция в Индийския технологичен институт, пише CNBC.

На въпросното интервю го питат какво мисли за Gmail. Проблемът бил, че технологичният гигант обявил своята нова разработка същия ден. Пичай не е сигурен, но мисли, че денят е бил първи април. Отговорът, който дава, е, че не може да изкаже мнението си, тъй като не е използвал продукта все още.

"Беше четвъртият етап от интервюто и тогава ме питаха: "Виждали ли сте Gmail?", отговорих "Не". Тогава един от интервюиращите ми го показа и вече можех да отговоря", разказва Пичай на студентите.

Повечето кандидати биха се опитали да кажат нещо повече преди да преминат към следващия въпрос, но той прави точно обратното.

С постъпката си Пичай показва "интелектуално смирение"

Отговорът "Не" определено не прави добро впечатление, но когато не знаете, е по-добре да си признаете, отколкото да се опитате да съчините нещо, което може да звучи абсурдно. Изследвания са показали, че хората, които си признават, когато не знаят, са по-податливи да научават нови неща и да се развиват.

Според бившия вицепрезидент на Google, Ласло Бок, това е едно от най-добрите качества, които той търси у кандидатите за работа.

В интервю за New York Times Бок казва:

"Успелите хора рядко претърпяват провал и не знаят как да извлекат ползата от него. Те имат следното мислене: "Ако успея в нещо, то е защото съм гений, а ако не се получи, то е, защото другите са идиоти."

Следващият път, в който получите труден въпрос, помислете преди да бързате да отговорите. Сундар Пичай не е бързал и затова е дал най-разумният отговор. Какво е можел да каже, за нещо, което не е виждал? Gmail тогава е бил най-новият продукт на компанията и затова е било приемливо, кандидатът да не е запознат с иновацията.

Имал е причина

Вместо просто да каже "не знам", той е отговорил защо не знае за електронната поща. Това е показало, че е любопитен да научи за новия продукт, което няма как да не се хареса на един работодател.

Пичай се е възползвал от предимството, донеслъл му отговорът "не знам". Така на четвъртия етап от интервюто, са му показали новата технология.

Пренасочил е разговора

След като вече е станало ясно какво не знае, той е насочил разговора към това, с което е запознат. Поглед към Gmail му е позволил да говори за продукта. Така разкрива познанията и интелекта, с които става толкова популярен в Google.

Предимството е, че честният отговор дава възможност да изкажеш компетентно мнение по въпроси, с които си наясно.

Пичай си изиграва картите много правилно, като показва, че е добре подготвен. Освен това е подходил хладнокръвно и с респект в динамична ситуация. В момент на несигурност е "хванал бика за рогата" и това му се е отплатило многократно.

От милионите кандидатури, които Google получава всяка година, вероятността да ви наемат е 0,2 процента. Ако сте късметлия и стигнете до интервю, не забравяйте историята на Сундар Пичай.