От Boeing подготвят за първи полет на най-големия член на своето семейство - 737 MAX, предава Reuters. Производителят на самолети се опитва да намали разликата в продажбите с конкурентния Airbus. Първото пътуване на 737 MAX 10 е от Сиатъл и ще е само тестово. Идеята е самолетът да влезе в експлоатация през 2023 година.
Boeing се опитва да се възстанови от кризите, свързани с безопасността на самолетите и с глобалната пандемия. Моделът 737-10 на Boeing е с 230 места и е проектиран да запълни разликата между неговия 178 до 220-местен 737-9 и A321neo, който е със 185 до 240 места и който от 20 години доминира в пазара на стойност 3,5 трилиона долара.
Boeing трябва да завърши сертифицирането за безопасност на самолета при по-строг регулаторен климат след две фатални катастрофи на по-малката версия на 737 MAX, заземили модела за близо две години - със забрана за безопасност, която все още е в сила в Китай.
Сравнително бавните продажби на 737 MAX 10 и малко по-малки MAX 9 са създали стратегическо главоболие на Boeing, твърдят анализатори. Веднъж той проучи плановете си да работи със 737 MAX 10, за да разшири обхвата спрямо A321neo, но сега претегля по-смел план за замяна на 757, който се припокрива с горния край на семейството на MAX.
Въпреки това Boeing засилва усилията си да продаде 737 MAX 10, като ключова цел е ирландската авиокомпания Ryanair.
Предстои да бъде изложена преработена система за кацане, илюстрираща битката между Boeing и Airbus за изтласкване на колкото се може повече пробег от сегашното поколение едноколесни пътеки.
Самолетът повишава височината на колесника по време на излитане и кацане, дизайн, необходим за компенсиране на допълнителната дължина на MAX 10 и предотвратяване на остъргване на пистата при излитане.
Новият самолет е надеждата на компанията както за нарастване на приходите, така и за по-голяма безопасност. През месец май тази година Американската Федерална авиационна администрация обяви, че иска да види двигателите на самолетите Boeing подсилени, за да може той да полети отново.
След инцидент по време на полет през февруари, всички Boeing 777, летящи с двигателите Pratt & Whitney, бяха подложени на проверки. Изискването на регулатора вероятно означава, че ще мине известно време, преди тези самолети да се върнат в небето. Подобни инциденти се случиха по време на други полети - с United 777 през 2018 г. и с JAL 777 през декември 2020 г.
Базираната в Чикаго компания Boeing опитва да се справи с кризите и в трите си най-популярни самолети: 737 MAX, 777 и 787. Наскоро един от страши-мениджърите на компанията - Ед Пиърсън, който през 2018 г. е заемал въпросната позиция в самолетния завод на компанията в Рентън, Вашингтон, беше цитиран от американските медии с думите, че "през 2018 г. е настъпил хаос заради увеличения натиск за възможно най-бързо производство".