"Една индустрия. Две различни компании." Така анализатор на автомобилната индустрия на Morgan Stanley Адам Джонас наскоро описва General Motors и Ford Motor - люти съперници повече от век, цитиран от CNBC.

Двете компании непрекъснато се опитват да се надминат една друга по отношение на продажбите, производителността и стила на нови превозни средства. GM спечели предимство през последните години благодарение на по-добрите финансови резултати и по-скорошното преминаване на компанията към електрически и автономни превозни средства.

Инвестиционните въпроси за най-големите производители на автомобили в Америка все повече се различават, защото двете компании предприемат различни подходи към електрическите и автономните превозни средства.

GM има план за ексклузивно предлагане на електрически превозни средства до 2035 г. Ford също се насочва към електромобилите, но в същото време продължава инвестициите в традиционния си бизнес - компанията очаква най-малко 40% от продажбите му в световен мащаб да бъдат електрически превозни средства до края на това десетилетие.

И двете компании продължават да разчитат на традиционните продажби на пикапи и SUV.

Ford е в процес на мащабно преструктуриране по плана за промяна на главния изпълнителен директор Джим Фарли, наречен Ford+. Междувременно GM намали разходите преди години под ръководството на изпълнителния директор Мери Бара.

И двата автомобилни производителя отбелязват спад от 30% тази година на фона на опасенията на инвеститорите, че пикът на печалбите им по време на пандемията от коронавирус е зад гърба и нарастващите лихвени проценти, инфлацията и страховете от рецесията.

В края на миналия месец Ford съобщи, че ще разпусне звеното за автономни превозни средства Argo AI, с аргумент няма вяра в бизнеса или потенциала му за монетизация в обозримо бъдеще.

В същото време главният изпълнителен директор на GM Cruise Кайл Фогт направи оптимистични коментари за раста на бизнеса с роботикси таксита на неговата компания, включително "фаза на бързо мащабиране" със "значителни приходи" от следващата година.

Другите залози на Ford включват милиарди, похарчени за електрически превозни средства, както и технологии като системата за шофиране по магистрала BlueCruise на автомобилния производител.

Краят на една ера: Ford Fiesta спира да се произвежда

Краят на една ера: Някога най-продаваният автомобил в Европа спира да се произвежда

Ford се подготвя за една от най-значимите трансформации в богатата история на автомобилния производител

GM беше сред първите автомобилни производители, които обявиха инвестиция от милиарди долари в нови електрически превозни средства и си поставиха за цел да спрат продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.

Ford обаче лесно изпреварва GM в електромобилите, докато GM дава приоритет на луксозните модели с новите си технологии за батерии, включително Hummers и Bolt EV на стойност над 100 000 долара с по-стара технология за батерии.

Данните сочат, че Ford е продал 41 236 електрически модели през първите девет месеца на тази година, докато GM е продал 22 830 броя електромобили.

Стратегия на Ford позволи на производителя да увеличи производството по-бързо от GM. Компанията не произвежда електромобили в смисъла, в който го прави Tesla, а по-скоро заменя конвенционалните двигатели на традиционните си модели с батерии, като ги превръща електрически превозни средства.

За разлика от съперника, GM е единственият производител на електромобили, освен Tesla. И Ford планира да последва примера в крайна сметка, но неговият краткосрочен подход му даде преднина в продажбите и потребителите изглежда нямат нищо против. Ford също така продължава да произвежда хибриди и plug-in хибридни електрически превозни средства, с което GM не се занимава.

GM спира производството на бензинови и дизелови автомобили през 2035 г.

GM спира производството на бензинови и дизелови автомобили през 2035 г.

След новината акциите ѝ поскъпнаха с 4%

GM произвежда собствени батерии чрез съвместно предприятие в САЩ Компанията обяви планове за четири завода за батерии в САЩ.

Ford има подобни планове с предвидена инвестиция от 5,8 милиарда долара за изграждане на два завода за литиево-йонни батерии в централен Кентъки чрез съвместно предприятие с базираната в Южна Корея SK, но производството не се очаква да започне преди 2026 г.