Facebook записа рекордна печалба за третото тримесечие на годината в размер на от 7,8 милиарда евро, предават световните агенции. На този фон, компанията на Марк Зукърбърг успя да издържи на истинка "буря" от ожесточени искове от страна на бивш служител. Критиките срещу социалната мрежа се засилиха особено много, след като преди около месец излезе информация, че собствените вътрешни изследвания на Facebook са стигнали до заключението, че неговите алгоритми са помогнали за насърчаване на политическото несъгласие и са допринесли за влошаването на психичното здраве и емоционалните проблеми сред тийнейджърите. 

Марк Зукърбърг определя обвиненията като донос.

"Това е опит да се нарисува фалшива картина на нашата компяния", заяви милиардерът и собственик на социалната мрежа.

Бившият служител на компанията - продуктовият мениджър и дата инженер Франсис Хауген, за която Money.bg ви разказа в началото на октомври, е разговаряла с британски депутати и колеги в понеделник следобед в продължение на два часа и половина относно вътрешната работа на социалната мрежа. Хауген предизвика международен скандал, след като разгласи публично хиляди страници с вътрешни документи на фирмата, които тайно е копирала преди да напусне работа. Вследствие на това за мнозина почтеността на компанията остава под въпрос. 

Вътрешни разкрития: Facebook избира печалбата пред сигурността

Вътрешни разкрития: Facebook избира печалбата пред сигурността

Бивш продуктов мениджър в компанията твърди, че промените са започнали още през 2018 г.

От разкритията стана ясно, че гигантът сред социалните мрежи е спрял голяма част от сигурността и защитата към потребителите си, предназначена за борбата с дезинформация и фалшиви новини. В интервю пред CBS бившият служител коментира, че това се е случило след победата на Джо Байдън срещу Доналд Тръмп на изборите в САЩ миналата година. А причината? Стратегия за печелене на повече пари.

Хауген заяви още, че "компанията е много добра в танцуването с данни" и подчерта, че собственото проучване на фирмата показва, че Instagram е по-опасен за тийнейджърите от други социални медии като TikTok и Snapchat. От Facebook категорично отхвърлят твърденията, заявявайки, че атаките срещу компанията "представят погрешно работата, която тя върши".

По-рано този месец министърът на здравеопазването на Великобритания Саджид Давид поиска от социалната мрежа да публикува наличната информация за вредата, която нейните платформи причиняват на децата, след като стана ясно, че 17% от тийнейджърките на Острова твърдят, че благодарение на Facebook и Instagram са стигнали до хранителни разстройства. Здравният министър разкритикува компанията, че не е споделила публично това вътрешно проучване с родители, здравни специалисти и политици и че това е неморално. 

Потребителите вече не харесват толкова Facebook и Instagram

Потребителите вече не харесват толкова Facebook и Instagram

Това твърди един от най-добрите онлайн анализатори на Wall Street

Отвъд океана пък основнитя скандал, свързан с обвиненията на бившия мениджър е за насаждане на дезинформация и омраза. Според Франсис Хауген промяната в потока на съдържанието в новинарските емисии на Facebook е настъпила още през 2018-а година и е довела до много разногласия и дори омраза сред потребителите. И въпреки че новите алгоритми сеят раздори, в същото време подтикват хората да се връщат към платформата. А това подволява на базираната в Калифорния компания да продава все повече и повече реклами и така да увеличава приходите си.

"Нещото, което виждах във Facebook отново и отново, беше, че имаше конфликт на интереси между това, което е добро за обществото и това, което е добро за Facebook", заяви Хауген и подчерта, че именно всички тези неща са били и причината тя да напусне работата си.

Иначе и днес компанията отчете нетна печалба за трите месеца, приключили на 31 септември, от 7,8 милиарда евро, което е повече от същия период на миналата година. Тогава печалбата е била в размер на 6,7 милиарда евро.

Facebook  планира да плати общо $1 милиард на инфлуенсърите през 2022-а

Facebook планира да плати общо $1 милиард на инфлуенсърите през 2022-а

Конкуренцията между социалните платформи нараства