Филиал на японската автомобилна компания Toyota Motor е фалшифицирал данните за емисиите на някои двигатели от най-малко 2003 г. или над десетилетие от по-ранните, признания, показа разследване, цитирано от Ройтерс.

Разследващият комитет, който е организиран от производителя на камиони и автобуси Hino Motors, обвини за скандала средата, в която инженерите не се чувстват способни да предизвикат висшестоящите, което е рядка критика към корпоративната култура в Япония.

Комитетът е създаден от Hino тази година, след като призна, че е фалшифицирал данни, свързани с емисиите и горивната ефективност на четири двигателя. Според заключенията е съюествувала "негъвкава атмосфера", в която е било трудно за персонала да чувства "психологическа безопасност", се казва в доклад на комисията.

Президентът на Hino Сатоши Огисо обяви, че е получил съобщение от президента на Toyota Акио Тойода, който казва, че лошото поведение в Hino е предало доверието на всички заинтересовани страни. Hino обяви пък, че ще излезе с нова система за корпоративно управление в рамките на три месеца.

Автомобилният производител потвърди, че комисията е открила доказателства за фалшификация, датиращи най-малко от октомври 2003 г., за разлика от вече разкритата времева рамка от около 2016 г.

Министерството на транспорта обяви междувременни, че ще проведе разследване на място в компанията.

Hino изтегли близо 47 000 превозни средства, произведени между април 2017 г. и март тази година, а допълнително 20 900 ще бъдат изтеглени.

Изисква се прецизна експертиза, което възпрепятства промените в персонала и позволява неправомерното поведение да продължи, по думите на член на комисията.

Toyota притежава 50,1% от Hino, които паднаха с почти 10% във вторник.

Hino е поредната от японските автомобилни производители, участващи в тестове за неправилно измерване на емисии.

През 2018 г. правителството заяви, че Mazda Motor, Suzuki Motor и Yamaha Motor са тествали неправилно превозни средства за икономия на гориво и емисии. Subaru Corp и Nissan Motor бяха подложени на проверка по същата причина предходната година.

Точността на данните за емисиите на автомобилните производители беше поставена под съмнение през 2015 г., когато германският Volkswagen призна, че е инсталирал таен софтуер в стотици хиляди дизелови автомобили в САЩ за измама на тестовете за емисии и че до 11 милиона превозни средства може да са имали подобен софтуер по целия свят.