Два европейски гиганта в областта на отбраната се стремят да спечелят поръчка на стойност 4,8 милиарда долара. Става въпрос за изграждане на подводници в Индия, в опит страната да укрепи флота си,  на фона на разширяващото се военноморско присъствие на Китай в Индо-тихоокеанския регион. Испания и Германия определено искат да помогнат.

Индия е на финалната права при избора от конкуриращите се оферти за построяването на шест отподводниците в страната. Едната оферта е от германската Thyssenkrupp AG заедно с базираната в Мумбай Mazagon Dock Shipbuilders Limited, а другата е подадена от испанската Navantia в партньорство с частната корабостроителница Larsen & Toubro, пише business-standard.com.

Причината Индия да бърза със строежа на подводници е, че Пекин увеличи военноморския си капацитет през последните години, а позастаряващата флотилия от подводници на Индия вече не се възприема като достатъчна, за да обезсърчи присъствието на Китай в Индийския океан.

Индийският флот се нуждае от минимум 24 конвенционални подводници, според правителството в Ню Делхи, но в момента има едва 16 броя. Повечето от тях са на повече от 30 години и вероятно ще бъдат изведени от експлоатация през следващите няколко години.

Миналия юли Министерството на отбраната на Индия публикува търг с покана до големи световни производители в сектора на отбрана да проектират, разработят и произвеждат конвенционални дизелово-електрически подводници или с държавната Mazagon Dock Shipyard Limited, или с Larsen & Toubro, която е една от най-големите строителни компании в Индия.

Целта е постепенно да се изградят способности за "производство на сложни оръжейни системи", коментира Министерството на отбраната на Индия при обявяването на търговете.

Индия търси надеждна алтернатива за ново военно оборудване. По видими причини доставките от Русия, нейният най-голям източник на оръжия, са затънали.