Германският автомобилен гигант Volkswagen може да спре да инвестира във фабрики за производство на батерии в ЕС, ако блокът не успее да укроти цените на енергията и да засили индустриалната си политика. Това заяви представител на висшия мениджмънт на компанията.

"Европа не е конкурентоспособна в много области, особено що се отнася до разходите за електричество и газ", коментира Томас Шефер от Volkswagen, в пост в социалните мрежи и критикува индустриалната политика на Европа.

По думите му при тази цена на енергията инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерии в Германия и в целия ЕС вече няма да бъдат осъществими.

Преди време компанията обяви голяма инвестиционна програма, като трябва да се изградят шест завода за акумулаторни клетки в Европа. Очаква се да генерират над 20 милиарда евро годишни продажби и да създадат до 20 000 работни места.

"В международен план Германия и ЕС бързо губят своята привлекателност и конкурентоспособност", коментира той, цитиран от Politico.

Изпълнителният директор на VW заяви, че Законът за намаляване на инфлацията в САЩ е пример за стабилна индустриална политика. Политиката има за цел да привлече инвестиции в зелени технологии чрез обвързване с данъчен кредит за електрически превозни средства с местно производство.

Volkswagen: Никога не сме се изправяли пред такъв недостиг при доставките

Volkswagen: Никога не сме се изправяли пред такъв недостиг при доставките

Не само тази автомобилна компания се оплаква

Според Шефер европейските програми за индустриални субсидии са "остарели" и "бюрократични" и предварителните планове на министъра на икономиката на Франция Бруно Льо Мер и вицеканцлера на Германия Робърт Хабек за засилване на подкрепата на Европа в областта на големи индустрии "ще се провалят. "

Междувременно са очевидни спираловидно нарастващите разходи за енергия в автомобилната индустрия на Германия.

В своя завод в Саарбрюкен, близо до френската граница,  германският производител на автомобилни части ZF Friedrichshafen наема около 9 000 служители, за да произвежда трансмисионни системи за автомобили с двигатели с вътрешно горене. Необходима е доста повече работна, за да се произведат системи от висок клас за конвенционални двигатели, според главния изпълнителен директор на компанията Волф-Хенинг Шайдер.

Средно 30% от производството на ZF се изнася за автомобилни заводи в Северна Америка и над половината продукция на Саарбрюкен се изпраща извън границите на ЕС.

Volkswagen може да изтелгли производството си от Източна Европа

Volkswagen може да изтелгли производството си от Източна Европа

Това е един от вариантите в средносрочен план, ако недостигът на газ продължи и след зимата

Досега има смисъл в производството от от финансова гледна точка, но предвид високите разходи за комунални услуги, компанията тя може да избере да премести производството извън Европа, където текущите разходи са по-евтини.