Porsche има нестандартен проблем в Китай. Три четвърти от продажбите в страната се дължат на SUV-моделите на компанията, а не на спортните икони като 911.

Това може да не звучи като проблем, но не и за Франц Юнг, който ръководи Porsche в Китай от юни насам. За да увеличи интереса към спортните автомобили Volkswagen AG организира състезания от типа на Porsche Carrera Cup Asia. Заедно с това компанията ще отвори следващата година в близост до пистата от Formula 1 в Шанхай център за тест-драйв изживявания.

„911 е ДНК-то на бранда Porsche”, каза Юнг през миналата седмица на автоизложението в Гуанджоу, където компанията представи новата 911 Carrera. “Това е нашия флагман и ние силно вярваме, че е възможно да направим още в този сегмент, но е нужно време”, допълни той. „Важно е да се случи, защото не искаме да бъдем разглеждани само като SUV бранд”, пише Bloomberg.

Но засега изглежда, че в Китай го приемат като точно такъв. Почти половината продажби на марката през октомври се дължат на новия Macan SUV (на снимката). И това при подобрени с 37% общи продажби на компанията през месеца.

Спортните коли могат обаче да се превърнат в следващия мотор на растежа за автомобилните компании в Китай. Производителите са продал едва 16 694 от този тип возила през миналата година, което е 0.1% от цялата индустрия. В световен мащаб са били продадени 19.7 милиона спортни автомобили.