Официалното обединение на ОББ с "Кей Би Си Банк България" - бившата "Райфайзенбанк България", която бе закупена от "Кей Би Си Груп" (собственика на ОББ) през юли 2022 за 1.015 млрд. евро бе обявено на 10 април 2023-а. Но това е само формален акт. Реалното сливане, когато всички клиенти на "Кей Би Си Банк България" ще станат клиенти на ОББ и сметките им ще получат своите нови IBAN-и (своеобразни идентификационни кодове) на ОББ и ще могат да ползват услугите на напълно консолидираната банка ще отнеме още няколко месеца. При сегашните условия нищо за клиентите на "Кей Би Си Банк България" няма да се промени в негативна за тях светлина. Старите IBAN-и ще продължат да се пазят в информационната система още година парите наредени по тях ще се получават по новата сметката с новия IBANв консолидираната (обединената) банка.

"Покупката на банка и нейното вливане в кредитната институция, която вече притежавате е продължителен и сложен процес. Помните, че обявихме покупката на "Райфайзенбанк (България) на 15 ноември 2021-а, на 7 юли 2022-а финализирахме сделката, а сливането едва сега е към края си.

Извършената работа е огромна и не само в юридически план където документите са цяла планина. И този правен аспект е само 1-2% от цялото сливане. Представете си какво усилие изиска да интегрирате 150 апликации към сметките на огромен брой клиенти, като за двете сливащи се банки общият им брой е 1.9 милиона. На фона на това усилие подготовката на банките за въвеждане на еврото, междувременно и това трябваше да направим, е като лека закуска в сравнение с петстепенна вечеря", коментира Петър Андронов, член на УС на "Кей Би Си Груп", неин главен изпълнителен директор за "Международни пазари" и председател на Надзорните съвети на ОББ и ДЗИ.

Андронов припомни, че след приключване на сливането в България ще има първия по рода си същински финансов конгломерат, в който ще са обединени едни от най-големите по пазарен дял дружества в банковия застрахователния, инвестиционния и лизинговия сектор, както и една от най- престижните компании в сферата на осигуряването. И този конгломерат предлага всички финансови услуги.

"Чрез създадения финансов конгломерат, най-голямата финансова група на Белгия, се превърна в най- голямата финансова група в България. Преминахме през много и разнообразни консолидационни и интеграционни процедури, които изискват огромно напрежение на хората в отделните дружества. Но резултатът е този финансов конгломерат, който се ползва с рейтинг от международните агенции, който е далеч над този, който има българската държава. Това дава сигурност за парите на българските граждани, които са наши клиенти, равна на сигурността, която имат белгийците, ползващи услугите на "Кей Би Си Груп", каза Андронов и подчерта, че всичко това носи огромни ползи за клиентите, които ще могат да получат всички видове финансови услуги от една точка. Според него голямата финансова група създава много повече възможности за иновации, които ще дадат допълнителни възможности за повече услуги за клиентите на групата. И доказателство за това е интерактивния финансов консултант Кейт, който е самообучаващ се изкуствен интелект, а не обикновен чат-бот.

Според главният изпълнителен директор на ОББ Питър Рубин интеграцията с "Кей Би Си Банк България" ще премине през четири етапа, които трябва да приключат до края на следващата година. "Първият етап трябва да приключи през септември тази година и в него трябва да приключим с интеграцията на сметките и финансовите услуги на всички граждани, които са наши клиенти (т.нар. ритейл). Неизбежно е да се появят някакви проблеми, но ние ще направим всичко възможно да ги минимизираме. Нашето послание е клиентите да не се притесняват. Хората от нашата клонова мрежа имат ангажимента да се свързват с тях по всички възможни канали и да ги информират своевременно за промените, които настъпват. Сливането на клоновете ще отнеме повече време - до края на следващата година", обясни Рубин. Той също подчерта, че сливането ще донесе много ползи за клиентите, защото интеграцията на двете банки ще позволи клиентите да получат най-доброто от техните услуги.

Окончателно: ОББ и KBC Банк България се обединиха

Окончателно: ОББ и KBC Банк България се обединиха

Вливането на бившата Райфайзенбанк България в Обединена българска банка беше вписано в Търговския регистър

"Логично е да слагаме акцент на дигиталните разплащания, защото те са 95% от всички трансфери извършани през двете банки. Затова в началото на годината намалихме таксите за тях с 10%. Но ще продължим да поддържаме и широка мрежа от банкомати, която сега включва 800 терминала. Логично е да я оптимизираме, но тя ще продължи да бъде с най-голямото покритие в страната. Ще запазим сегашната широка клонова мрежа, която обслужва клиентите ни, защото вярваме, че клиентите ни трябва да имат опцията за персонален контакт със служители на банката ако пожелаят това", каза Рубин.

Петър Андронов пък заяви, че се обръща специално внимание на интеграцията на тарифите за таксите на двете банки с фокус те да не бъдат увеличавани, както в следствие на сливането, така за в бъдеще по възможност.

"Като голяма банка ще се въздържаме да увеличаваме такси", заяви Андронов. По отношение на оптимизирането на клоновото присъствие на консолидираната банка той обясни, че що се отнася до София, където е съсредоточена една трета от финансовия бизнес в страната, е голямо предизвикателство.

"София е като Будапеща или Прага където лесно може да загубиш цял банков клон със служителите, който буквално да отиде не само при той конкурент, но при доставчици на други финансови услуги и дори при търговски вериги за хранителни и други стоки. А клоновата мрежа е важна за комфорта на клиентите", каза Андронов.