Бъргарската компания Park Lane Developments и Mitiska REIM със седалище в Брюксел обявиха създаването на съвместно дружество за развитие на търговски паркове у нанс. Mitiska REIM е водещ Европейски специализиран инвеститор в търговски имоти и стъпва за първи път на българския пазар. Двете компании имат амбициозен план за развитие в следващите няколко години.

Две от големите търговски вериги отварят складове край София

Две от големите търговски вериги отварят складове край София

Общият обем на наети и завършени за собствено ползване площи расте с 30% за година

Park Lane, която е лидер в развитието и управлението на първокласни бизнес имоти в региона на Централна и Източна Европа, поема оперативното управление на бизнеса в България и планира да развие и отвори първоначално 5 търговски парка през следващите 5 години.

Снимка 677955

В момента инвеститорите работят активно по няколко проекта, разположени в гъсто населени жилищни райони. Търговските паркове се основават на концепцията за удобно пазаруване, а именно лесен достъп, голям безплатен паркинг, разнообразни търговци, предлагащи широк спектър от продукти и услуги, фитнес, заведения за хранене. Ключово място във всеки един от парковете заема голям магазин за хранителни стоки.

"Българският пазар предлага значителни възможности в сектора на търговските паркове - разполагаемият доход на купувачите нараства, потребителските разходи нарастват и търговците търсят модерни и устойчиви търговски площи, които да отговорят на това търсене. Очаквам от успешниото ни партньорство с екипа на Park Lane да се възползваме от тази възможност", коментира Томаш Цифра, който е управляващ директор на Mitiska REIM за Румъния, Чехия, Словакия и България.

Снимка 677956

През април тази година, компанията придоби първия за портфолиото си парцел в столичния квартал "Хаджи Димитър", където ще бъдат изградени магазини с обща отдаваема площ над 14 000 кв.м.

Супермаркет Lidl ще отвори втория си обект за ж.к. "Хаджи Димитър" в търговския парк. Над 20 магазина ще бъдат част от проекта и ще предлагат разнообразни стоки и услуги, сред които дрехи и аксесоари, обувки, стоки за дома, черна и бяла техника, играчки, дрогерия, зоомагазин, аптека, зона за хранене и др.

Паркът ще бъде изграден с мисъл за околната среда, като цел на инвеститорите е търговският парк да бъде сертифициран по стандарта BREEAM за сгради в експлоатация с оценка "Отличен". Паркоместата ще бъдат озеленени, предвижда се висока дървесна растителност в обособени зони, зарядни станции за електроавтомобили и стойки за велосипеди.

С около 20% спада обемът на новооткритите търговски обекти у нас за година

С около 20% спада обемът на новооткритите търговски обекти у нас за година

Изграждането на нови обекти се забавя, заради постепенното насищане на пазара