За продажбата на социалната мрежа Twitter се говори от дълго време. Описвана от бившия член на борда на директорите Майк МакКю, като “много повече феномен, отколкото компания”, интернет фирмата се провали в опитите си да достигне до устойчив растеж.
Допреди няколко месеца от ръководството на социалната мрежа отричаха възможностите за продажба. Преди време обаче съоснователят на Twitter Евън Уилямс намекна, че бордът обсъжда “най-добрите опции” за бъдещето на компанията.
Много вероятно е това да е сигнал, че от ръководството са готови да продават. С пазарна капитализация от около 18 милиарда долара надали ще има голям брой желаещи да станат собственици на Twitter. От сайта ReCode обаче посочват най-вероятните купувачи на социалната мрежа. Ето кои са те:
1. Google
Слуховете около продажбата на Twitter най-често се свързват именно с технологичния гигант и има логика в това. Alphabet разполага с нужния капитал, като само за последното тримесечие приходите й достигнаха 21 милиарда долара. И докато Google не успяха да пробият със своята социална мрежа, Twitter е добър вариант. Плюс това те ще могат да свържат сайта с останалите си платформи, като YouTube.
2. Facebook
Двете социални мрежи могат да си бъдат взаимно полезни. Facebook се справя повече от добре с продажбите на мобилни реклами и знае как се привличат повече потребители, а точно това куца на Twitter. От друга страна сайтът на Марк Зукърбърг се проваля в сферата, в която Twitter се справя най-добре – разпространението на новини в реално време.
3. Microsoft
Twitter ще помогне на Microsoft да навлезе в бизнеса със социални мрежи и мобилни реклами. Има възможност и сайтът да бъде интегриран към професионалната социална мрежа LinkedIn, която софтуерният гигант купи за 26 милиарда долара.
4. Apple
Това, което Twitter може да предложи на технологичния лидер, са на първо място новините в реално време, както и стрийминг услуги, присъствие на пазара на социални мрежи и платформа със световна популярност.
5. Телекомуникационни или медийни компании
За първите Twitter е апетитна хапка най-вече заради възможността за мобилни стрийминг услуги. В тази графа влизат Verizon, която купи Yahoo, и Comcast.
Медийните гиганти биха били привлечени от възможността да придобият социалната мрежа заради нейното силно влияние върху младото поколение. В това число се включват News Corp, 21st Century Fox и Disney.
6. Китайски интернет гигант
Отговорът тук е много прост – социалната мрежа може да помогне на китайските интернет лидери да се наложат на американския пазар и да правят големи приходи там. С интерес биха били технологичните гиганти Alibaba, Baidu Tencent, както и мобилните приложения за съобщения WeChat и Momo.