Мобилните телефони Honor ще имат нов собственик. Huawei планира да продаде бюджетния си бранд срещу 100 млрд. юана ($15,2 млрд.) на консорциум, воден от дистрибутора Digital China и местното правителство в град Шънджън, където е централата на технологичния гигант, съобщава Reuters, цитирайки свои източници.

Продажбата идва на фона на тежките американски санкции, които ограничиха достъпа на китайската компания до важни компоненти, включително процесори. Ограниченията карат втория най-голям производител на смартфони в света, след Samsung, да се насочи към устройства от по-висок клас, твърдят източниците.

Сделката подчертава още, че в Поднебесната империя не вярват, че новият президент на Съединените американски щати ще промени възгледа на Вашингтон, че технологиите на Huawei представляват риск за националната сигурност.

40 евродепутати: Huawei и ZTE са задължени да изпълняват нарежданията на Пекин

40 евродепутати: Huawei и ZTE са задължени да изпълняват нарежданията на Пекин

Членовете на Европейския парламент призовават пари на данъкоплатците да не отиват в китайските компании

Продажбата ще бъде извършена изцяло с налични средства и включва почти всички активи на Honor, включително марката, развойната дейност и веригите за доставки. Huawei може да съобщи официално за постигнатото споразумение още тази седмица.

Основният дистрибутор на Honor, Digital China, ще се превърне във втория най-голям акционер в Honor Terminal Co Ltd с почти 15% дял. Компанията, която си партнира с Huawei и в облачните услуги, ще финансира сделката с банкови заеми. В консорциума ще се присъединят и поне три инвестиционни компании, подкрепени от местното правителство на финансовия и технологичен хъб Шънджън, като всяка от тях ще получи между 10 и 15% дял.

След продажбата Honor планира да запази по-голямата част от мениджмънта и служителите, чиито брой към днешна дата е над 7 000 души. Сред плановете е и първично публично предлагане на бранда след три години.

Санкции

Миналата година Вашингтон забрани на повечето американски компании да правят бизнес с Huawei - най-големият производител на телеком оборудване в света - цитирайки рискове за националната сигурност. Самата Huawei многократно отрича обвиненията. През май т.г. дойдоха и нови ограничения, заради които Huawei съвсем скоро ще остане без собствената си линия процесори Kirin, по признание на висшия мениджмънт.

Huawei основа Honor през 2013 г., като бюджетният бранд до голяма степен работи независимо. Продажбата ще означава, че Honor вече няма да е обект на американските санкции - освен ако Вашингтон не добави компанията към черния списък изрично.

Honor продава моделите си чрез собствените си интернет страници и ритейлъри в Китай, като се съревновава с Xiaomi, Oppo и Vivo. Брандът е популярен и в Югоизточна Азия и Европа. През третото тримесечие на 2020 г. продажбите на Honor съставлява 26% от общо 51,7 млн. продажби на Huawei, по данни на Canalys. Компанията продава и лаптопи, таблети, умни телевизори и други.

През миналата година Honor отчита 6 млрд. юана нетна загуба при приходи от около 90 млрд. юана.

Санкциите и кризата понижиха драстично продажбите на Huawei

Санкциите и кризата понижиха драстично продажбите на Huawei

Това е добра новина за Xiaomi, чиито сделки се изстрелват