Продажбите на Huawei през третото тримесечие се сринаха заради санкциите на САЩ и кризата, сочат изследвания, предаде CNBC.
През последното тримесечие гигантът е продал 51,7 млн. смартфона, което е срив от 23% на годишна основа, показва прогнозата на анализаторската компания Canalys. Според Counterpoint Research броят на продажбите през този период е почти същият - 50,9 млн. смартфона, което е спад 24%. Акциите на компанията се понижиха с 14% през трите месеца, приключващи в края на септември.
Това е значително по-слабо представяне за средното за пазара. Данните показват, че глобално са продадени 348 млн. смартфона, което е понижение от 1% на годишна основа, но ръст от 22% на тримесечна основа. Така китайският гигант само в рамките на три месеца през тази година успя да се превърне в най-големия производител на смартфони глобално и да изгуби тази позиция.
Новият номер едно отново е Samsung, които успяха да продадат 80,2 млн. смартфона и да отчетат покачване на продажбите от 2% на годишна основа.
Данните показват, че китайската компания се оказва ударена не само от кризата, но и от санкциите на САЩ, след като през миналата година Huawei беше вкарана в черен списък, което блокира достъпа ѝ до американски чипове и до софтуер на Google Android.
Ефектите от това се отразяват върху глобалното представяне на компанията, тъй като в Китай така или иначе потребителите ѝ нямат достъп до услугите на Google. Все пак в Поднебесната империя покупките на смартфони Huawei също се сринаха с 15% през периода.
Победител от мерките срещу Huawei е конкурентът му Xiaomi, чиито продажби през третото тримесечие растат с 14,5 млн. броя на фона на спада на тези на Huawei с 15,1 млн. В Европа данните са още по-фрапиращи - продажбите на Huawei се сринаха с 25%, а тези на Xiaomi се изстреляха с 88%.