Специалният летателен отряд (СЛО) "Русия" - аналог на българския правителствен авиоотряд - който се занимава с въздушен транспорт на високопоставени държавни лица на Русия, вкл. и на президента - предложи на пътническите авиокомпании в страната да закупят самолет(и) Ту-214, излизащи от експлоатация, съобщи "Комерсант". По данни на изданието, става въпрос за поне два самолета на над 20 години.

Въпросните самолети без ремонт са извън летателна годност, а източници на "Комерсант" оценяват разходите за възстановяването им на 3-4 милиарда рубли за два самолета. Цената на сделката още не е определена, но през зимата подобен по възраст самолет Ту-214 не можа да бъде продаден за 373 милиона рубли (около 11 млн. долара по тогавашния курс). Цената на ремонта му се опредеряше тогава на около 1,25 млрд. рубли.

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Темповете на производство се ускоряват заради прекъснатите контакти със самолетостроителни компании от САЩ и Европа

Засега компанията Red Wings се смята за евентуален получател на самолетите. По официална информация за авиокомпанията, тя има опит със самолети Ту-154 и Ту-204 и понастоящем има авиофлот от 19 Sukhoi SuperJet (SSJ 100).

Източници от други авиокомпании собщават, че "в зависимост от цената биха обмислили покупка", но при условие че има гаранции за удължаване на леталната годност на самолета, която към момента е ограничена на 20 години.

Както научи "Комерсант", СЛО "Русия" планира да изведе от експлоатация няколко самолета Ту-214 и да ги прехвърли за търговски превози. Ту-214 е тяснофюзелажен самолет за дълги разстояния за превоз до 210 човека.

В Русия свършиха германските двигатели за самолети за обучение на военните летци

В Русия свършиха германските двигатели за самолети за обучение на военните летци

Търсят се руски производители

СЛО "Русия" се занимава с въздушен транспорт на президента, министър-председателя, председателите на Съвета на федерацията, Държавната дума, Конституционния и Върховния съд, главния прокурор, ръководителя на Следствения комитет, президентската администрация и Министерството на външните работи.

Владимир Путин, като правило, лети на самолет Ил-96.

В началото на септември Министерството на транспорта и Асоциацията на операторите на въздушен транспорт поискаха от авиопревозвачите да оценят необходимостта си от самолети Ту-214 и да потвърдят евентуално "готовност за придобиване". Колко точно самолета Специалният летателен отряд "Русия" пранира в близко време да изведе от експлоатация, към момента не е известно.

САЩ поставиха под санкции още 121 руски самолети

САЩ поставиха под санкции още 121 руски самолети

Самолетите на кои авиокомпании са в санкционния списък и колко "набъбна" той