Компанията "Яковлев" (бивш "Иркут") търси партньори в Русия за заместване на вноса на германския авиационен двигател за учебно-тренировъчния самолет "Як-152" за руските военно-въздушни сили. Това е съобщил за РИА Новости генералният директор на "Яковлев", Андрей Богински.

Учебно-тренировачният самолет "Як-152" е самолет за първоначално обучение и професионален подбор на военни пилоти в ранен етап на обучение.

"Търсим възможни бизнес партньори за заместване на вноса на германския самолетен двигател, които биха могли да започнат да произвеждат този вид двигател в Русия. Има няколко руски компании, които са готови да се заемат с тази работа", казва Богински.

Той отбелязва, че сега авиопроизводители са "в диалог" с тези компании, предоставяйки им всички необходими първоначални данни.

Русия анонсира създаването на собствен самолет за далечни полети

Русия анонсира създаването на собствен самолет за далечни полети

Кога реално ще полети самолетът

Шефът на "Яковлев" не уточнява кога може да започне производствто на посочените авиационни двигатели в Русия, но по думите му, се работи усилено за решаване на въпроса.

Учебно-тренировъчният самолт "Як-152" е част от учебно-бойния комплекс "Як-130" и включва тренажор, учебен компютърен комплекс и средства за контрол на управлението. Як-152 има напълно унифицирано с "Як-130" информационно-управленско поле на пилотската кабина, което е оптимално съчетано в системата за обучение на курсанти от ВВС на Русия.

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Колко самолета годишно ще произвежда Русия

Темповете на производство се ускоряват заради прекъснатите контакти със самолетостроителни компании от САЩ и Европа