Нискотарифната авиокомпания Ryanair се доближава до серия от споразумения, които биха могли да й помогнат при управлението на по-големи европейски линии за пътуване на къси разстояния, пише Bloomberg.

Базираният в Дъблин превозвач се стреми към сделки с компании като норвежката Air Shuttle и германската Lufthansa, чрез които услугите им за полети на дълги разстояния могат да се разширят.

Идеята на Ryanair е да се осигури достатъчна свързаност и в крайна сметка компанията да замени мрежови превозвачи при услуги за полети на къси разстояния, насърчавайки ги да се насочат към междуконтиненталните маршрути.

Това коментира главният изпълнителен директор на компанията Майкъл О'Лиъри в интервю.

Според шефа на компанията това ще спре останалите превозвачи в опитите им да се конкурират с Ryanair при полетите на къси разстояния. А убеждението се основава на факта, че партньорствата ще подпомогнат за полетите на дълги разстояния за съперниците.

Подобна съвместна дейност ще намали загубата на пари, а конкуренцията ще е по-малка, обясни още Майкъл О'Лиъри.

Споразуменията компанията се стреми да сключи навреме за летния график. С амбицията на превозвача да отчете 200 милиона пътници през 2025 година най-малко 10 на сто от общия брой или 20 милиона клиенти могат да дойдат именно от тези сделки.

Компанията отделно предлага на партньорите възможността за продажба на билети чрез собствения й уеб портал, като изпълнителният директор има амбицията да разшири онлайн присъствието на дружеството така, че то да си спечели прозвището "Amazon на пътуванията".