Shell и нейните партньори Eneco и Mitsubishi се опитват да продадат дял в 2 холандски офшорни проекта за ветроенергийни паркове, които могат да струват 1.4 млрд. долара.

Компаниите се стремят да намалят собствеността си в вятърните паркове Borssele III и IV с до 45%. Четвъртият партньор - инфраструктурният изпълнител Van Oord запазва своя дял от проекта, съобщават информирани източници, цитирани от Bloomberg.

Този ход ще позволи на компаниите да намалят финансовите си експозиции във вятърни паркове и да инвестират средствата в нови проекти с потенциал за по-висока възвращаемост.

Shell признава, че се опитва да привлече допълнителни инвеститори, отказвайки да навлиза в подробности до какво може да доведе до това. Стратегията на компанията е да се съсредоточи върху развитието на ранните етапи на гигантските ветроенергийни паркове и да избегне запазването на активите като дългосрочни операции, които предлагат стабилна, но по-бавна възвращаемост.

"Това е част от планираната оценка на консорциума за това как най-добре да се финансират проектите и бъдещите проекти за вятърна енергия в дългосрочен план", каза Eneco в изявление, което останалите й партньори подкрепиха.

"Офшорните вятърни проекти изискват значителен капитал. Ние сме в енергийния преход за дълги разстояния", добавят инвеститорите.

Снимка 316021

Източник: iStock

Проектът бележи първите смели стъпки на Shell в широкомащабни разработки на вятърни офшорни инсталации.

Shell и неговите партньори спечелиха договор за изграждане на съоръженията, разположени на 22 км от пристанищния холандски град Зееланд през декември миналата година, побеждавайки 26 други кандидати в правителствен търг за капацитет за производство на електроенергия.

С общ капацитет от 700 мегавата за изграждането на двата парка може да са нужни инвестиции от 1.4 млрд. долара, според оценките на Bloomberg New Energy Finance.По тези изчисления 45% от акциите могат да струват приблизително 630 млн. долара.

Завършването на двата ветропарка е планирано за 2020 г.

Нито една от компаниите досега не е разкрила конкретните си дялове в проекта или техните оценки за необходимата обща инвестиция. Според запознати със сделката, Shell притежава 50%, Eneco 30%, а Van Oord и Mitsubishi имат по 10%. Делът може да бъде разделен и продаден на множество купувачи.

Продажбата би трябвало да бъде финализирана до края на тази година.