Основан от двама гръцки предприемачи през 2015 г., InstaShop е един от най-бързо развиващите онлайн стартъпи за доставки в Близкия Изток. Той вече е придобит от Delivery Hero, собственик на популярната в България и Румъния верига Foodpanda. Сделката е за 302 милиона евро. InstaShop е технически базиран в Дубай, но компанията също е свързана и с гръцката фирма VC VentureFriends, пише Trending Topics.

"Сделката е ключова за гръцката технологична екосистема. Тя е най-голямата засега за гръцко стартиращо предприятие с операции и инвеститори от Гърция. Това ще вдъхнови повече хора да създават стартъпи и повече да се инвестира в технологии", казва Апостолос Апостолакис, съосновател и партньор във Venture Friends.

Плановете на Venture Friends са да стартира нов фонд през първото тримесечие на 2021 г. и да продължи да подкрепя европейски основатели. "Бихме искали да открием и подкрепим екипи с подобна амбиция, като тази на InstaShop, идващи от България или други страни от Южна или Източна Европа", добавя Апостолакис.

Сделката с Instashop е трета от подобен калибър за Гърция през последните няколко месеца. В началото на май Applied Materials придоби централата в полупроводниковата компания Patras Think Silicon. По-късно Microsoft обяви, че купува Softomotive (за близо 125 милиона евро).

Uber купува приложението за доставка на храна Postmates в сделка за $2,65 милиарда

Uber купува приложението за доставка на храна Postmates в сделка за $2,65 милиарда

По-рано компанията имаше намерение за придобиване на Grubhub, но се оттегли

От началото до сделката

За пет години съществуване вече печелившият InstaShop успя да установи партньорства с 1500 доставчици и да достигне 500 000 потребители на пет пазара - Обединени арабски емирства, Ливан, Египет, Бахрейн и Гърция. Марката ще остане независима при новия си собственик, като се стреми да приложи модела си за бързи доставки на други места по света.

Delivery Hero ще плати 227 милиона евро предварително и още 75 милиона евро, в зависимост от това дали InstaShop постига заложените цели за растеж.

"Партньорството с Delivery Hero е чудесна възможност за нас да развиваме бизнеса си и да използваме експертния им опит. Наистина ми хареса да работя с Delivery Hero по тази сделка и съм развълнуван от разширяването на услугата и подобряване на качеството. Delivery Hero се ръководи от амбициозни основатели и предприемачи точно като самите нас и сме горди да станем част от това семейство ", коментира Джон Циорис, съосновател и изпълнителен директор на InstaShop.

Междувременно последните няколко месеца са били положителни за Delivery Hero.По време на пандемията COVID-19 базираната в Берлин компания отчита приходи от 1,1 млрд. евро за първата половина на годината, което е 93,7% увеличение на приходите в сравнение със същия период на миналата година.

В България, следвайки глобалната стратегия на Delivery Hero, през последните няколко месеца Foodpanda добави към към партньорската си мрежа супермаркети, магазини за спортни стоки, цветарски магазини и книжарници. Конкуренти на Delivery Hero в нашия регион са Takeaway, които през 2018 г. придобиха българската услуга за доставка на храни BG Menu и румънския й бизнес Oliviera за 8,8 млн. евро, както и eBag.bg, които наскоро достигнаха 10 млн. евро, след като получиха инвестиция от най-големият онлайн търговец на хранителни стоки в Чехия.