Докато много църкви по света все още набират средства за дейността си от благотворителност по метод непроменен от средновековието до днес, други предпочитат да се възползват от механизмите на финансовите пазари и интернет.

Такъв е и случая с 12,000 членна църква в Канзас САЩ, която направи първично публично предлагане и се листва на борсата, за да набере нужните пари за подновяване на сградния фонд, както и за инвестиции в недвижими имоти, които ще носят печалба от отдаването им под наем.

Обединената методистка църква в град Лийууд, Канзас е първата църква в САЩ, която се превърна в организация със стопанска цел, за да събере нужните й $16 млн., които ще бъдат инвестирани в имоти. Въпреки, че акциите бяха първо предложени на членовете на църквата, те можеха да бъдат закупени и от всеки частен инвеститор. За момента в проспекта на „дружеството" е заложена инвестиционна стратегия за покупка и разработване на офиси, няколко ресторанта и търговски центрове.

Ако си мислите, че това е единствената църква, която използва методи от 20/21 век, за да набира нужните й средства се лъжете. Друга протестантска църква също в Канзас отдавна ползва личния си „корпоративен" уеб-сайт, където членовете й могат да изберат дали да направят еднократно дарение или такова на по-малки месечни вноски. Това е същия метод, който много хора ползват по света, за да заплащат комуналните си услуги например.

Във Флорида, около 10% от постъпленията на църквите идват от интернет сайтовете им, като вече в църквите рядко могат да се видят чинийки, в които хората да пускат центове. Голяма част от църквите в южните щати разполагат с електронни устройства (POS), за отчитане на дарения от кредитни карти.

Според изследване на независима агенция, през 2005 г. около 26 млн. американци са направили парични дарения на църкви посредством интернет, докато през 2001 г. техния брой е бил едва 11 млн. Именно стремглавото увеличаване на членство в американските църкви доведе до феномена „мегацъркви" с над 20,000 члена, което изисква да се прибегне до използването на корпоративни стратегии.