Инфраструктурата на САЩ се разпада и се нуждае от много пари, за да я оправи

Главният изпълнителен директор на Tesla и сериен предприемач, Елон Мъск планира за гражданите на Лос Анджелис бъдеще, в което пътуват, използвайки система от високоскоростни тунели под земята, за да избегнат трафика.

Амбициозната идея не е само мечта, но се нуждае от огромни суми федерално финансиране, за да се превърне в реалност.

"Това е абсолютно осъществимо. Това е инфраструктурата на бъдещето", заявява изпълнителният директор на Американското общество на строителните инженери (ASCE) Том Смит за предлаганата подземна транспортна мрежа.

"Има много иновации, които са устойчиви, които можем да използваме, хиперлууп и подземни тунели е само един пример," казва Смит в неотдавнашно интервю за CNBC.

И докато има много възможности за успешни бъдещи проекти, Американското общество на строителните инженери дава на Съединените щати актуална цялостна оценка "D +" (3+) в последния си доклад за инфраструктурата през 2017 г. "D +" е "много лош резултат" . "

Лошата оценка "за съжаление отразява липсата на инвестиции в инфраструктура. Ние разчитаме на работата, свършена от предишните поколения", казва той.

ASCE има група от строителни инженери, които анализират данните от федералното правителство в 16 категории, като разработват "отчетната карта" на всеки четири години.

"Преглеждаме авиация, мостове, пътища, язовири, диги, училища, паркове, канализация и други". "За съжаление 12 от 16 категории са в категория " D ", която е" лоша "или" изложена на риск ", което показва, че повечето от инфраструктуратата е в последна фаза от живота си."

ASCE е изчислява, че недофинансирането за инфраструктура ще достигне 2 трилиона долара между 2015 и 2025 година, а около половината ще е за наземния транспорт, който включва пътища, мостове и железопътен транспорт.

В доклада на ASCE наземния транспорт е с оценка "D -", пътищата са с "D", а мостовете получават "C +" (4+), но организацията отбелязва и някои положителни новини.

"Най-високата оценка в момента е в железопътната категория. Това до голяма степен се дължи на многото частни инвестиции в железопътния товарен транспорт", казва Смит. "Но няма нищо положително за пътниците и мисля, че се нуждаем от много инвестиции в тази сфера."

"Това е проблем и иза двете партии." Всичко това повдига един централен въпрос: Кой ще плати?

"Със сигурност финансирането трябва да дойде от федерален данък - обяснява Смит. "Необходими са данъци на местно и федерално ниво. Също така са необходими частни инвестиции."

Тръмп вдигна мизата: САЩ ще инвестира $1.7 трилиона в инфраструктура

Тръмп вдигна мизата: САЩ ще инвестира $1.7 трилиона в инфраструктура

Президентът се нуждае от Демократите, за да прокара нужните законови промени

Според него все повече хора "осъзнават, че това е истински проблем."

По отношение на финансирането ASCE препоръчва "увеличаване на федералния данък върху газта, това е най-лесното краткосрочно решение", казва Смит.

Това би могло да се окаже трудна задача при силната политическа опозиция по въпроса. Федералният акцизен данък върху бензина остава на 18,4 цента на галон от 1993 г. насам.

"Но в крайна сметка", казва Смит, "хората, които използват инфраструктурата, и това са всички ние, трябва да платим за това."

"По някакъв начин това може би е промяна във възприятията, ние трябва да признаем колко важна е нашата инфраструктура за качеството на живота ни. Трябва да сме готови да инвестираме в нея и да плащаме за това", добавя той.