САЩ ще инвестира общо 1.7 трлн. долара в ремонт и модернизация на инфраструктурата си през следващите 10 години. Цифрата, обявена от президента на страната Доналд Тръмп, е по-голяма от досегашните прогнози, предава Reuters.
Дългоочакваният инфраструктурен план на Тръмп, който ще бъде частично разяснен през следващата седмица, "вероятно ще достигне около 1.7 трлн. долара", заяви държавният глава на среща с кметове в Белия дом. Това е със 70% повече от предишната прогноза на президента от 1 трлн. долара.
Очаква се президентската администрацията да поиска от Конгреса 200 млрд. долара за федерални разходи за инфраструктура, насочени към насърчаване на над 1 трлн. долара държавно, местно и частно финансиране за изграждане и ремонт на мостове, магистрали, водопроводи и друга инфраструктура.
Според информация на Reuters планът включва 100 млрд. долара плащания за споделяне на разходи за проекти и 50 млрд. долара за селски проекти. Останалите 50 млрд. до голяма степен са рапределени между "трансформативни" проекти като високоскоростни влакове и средства за проекти за федерално кредитиране.
Администрацията планира да намали федералното финансиране на проектите до 20% от общата им стойност, вместо традиционните 80%. Това би довело до по-висока обща инфраструктурна подкрепа, ако държавите се съгласят да поемат по-голяма част от разходите.
Демократите обаче критикуват това предложение, твърдейки, че администрацията на Тръмп трябва да подкрепи повече директни федерални разходи.
Сенаторът от Републиканците Джон Тюн, който председателства Комисията по търговия в Конгреса, посочи пред Reuters, че голямото предизвикателство е как ще се плаща за инфраструктурния план. По думите му президентската администрация говори за намаляване на разходите, но без да уточнява нищо.
Според сенатора Демократите трудно ще подкрепят плана на Тръмп, без федералното правителство да събере допълнителни приходи за подобрения. За да стане факт през тази година, той трябва да премине през двете камари на Конгреса до края на пролетта или в началото на лятото.
Законопроектът ще има за цел и да рационализира екологичните прегледи и да улесни изграждането на магистрали и други проекти и да позволи по-голямо събиране на пътни такси.